صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

پوتین: شاید هکرهای روسی انتخابات آمریکا را هک کرده باشند

رئیس جمهوری روسیه در سخنانی اظهار داشت که ممکن است هکرهای روس در انتخابات آمریکا دخالت کرده باشند، اما این دخالت احتمالی تحت حمایت دولت روسیه نبوده است.
کد خبر : 184401

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از سی‌ان‌ان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز پنجشنبه در سخنانی ابراز داشت که طبق آن ممکن است «هکرهای روسی» در انتخابات آمریکا دخالت کرده باشند، اما وی تاکید کرد که هیچ کدام از فعالیت‌های احتمالی آنها تحت حمایت دولت روسیه نبوده است.


این اولین باری است که رئیس‌جمهور روسیه اذعان می‌کند که حملات سایبری مرتبط با انتخابات آمریکا ممکن است از کشور وی نشات گرفته باشد.


پوتین در حاشیه مجمع اقتصاد سن پترزبورگ در گفت‌وگو با خبرنگاران، هکرها را به «هنرمندانی» تشبیه کرد که اگر احساس کنند منافع روسیه مورد تهدید قرار گرفته، از جانب این کشور اقدام می‌کنند.


پوتین افزود: «(هنرمندان) ممکن است از جانب کشورشان عمل کنند، آنها ممکن است در حالتی خوب به پا خیزند و چیزهایی بکشند. درست مثل هکرها؛ آنها امروز بپاخاستند. اگر آنها میهن‌پرست باشند، به شکلی که فکر می‌کنند درست است در مبارزه علیه آنهایی که چیزهای بدی درباره روسیه می‌گویند، مشارکت می‌کنند.»


روسیه بارها هرگونه دخالت در هر تلاشی برای تاثیرگذاری در انتخابات نوامبر گذشته (دی 95) ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است.


وی در عین حالی که تصریح کرد که دولت روسیه پشت حملات سایبری به آمریکا قرار نداشته گفت که هکرها در هر کجای جهان ممکن است کاری کنند تا به نظر برسد تلاش‌های آنها از دولت‌ها ناشی می‌شود.


پوتین گفت: «مهمترین مسأله این است که ما در سطح دولتی این کار را انجام نمی‌دهیم... ثانیا، من می‌توانم تصور کنم که برخی عمدا این کار را انجام می‌دهند و زنجیره‌ای از این حملات را به گونه‌ای ترتیب می‌دهند که به نظر برسد روسیه منشا این حملات بوده است. فن‌آوری مدرن اجازه می‌دهد که این کار به سادگی بسیار انجام پذیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر