صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۶ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

برنامه جدید آمریکا برای کاهش نفوذ ایران در سوریه

شورشیان سوریه می‌گویند آمریکا و متحدانش سلاح‌های بیشتری برای آنها ارسال می‌کنند تا تلاش کنند مانع فشار تازه نیروهای ارتش سوریه شوند.
کد خبر : 184099

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، تنش‌ها در جنوب سوریه که با نام بردیا شناخته می شود گسترش پیدا کرده است. این تنش‌ها در ماه جاری زمانی که نیروهای دولتی که از سوی شبه نظامیان شیعه عراقی حمایت می‌شدند با گروه‌های مخالف بشار اسد وارد چالش شدند، توسعه پیدا کرد.


بنا به این گزارش، در حالی که آمریکا در عراق در کنار نیروهای دولت عراق که مورد حمایت ایران هستند و شبه نظامیان شیعه علیه داعش می‌جنگد، در سوریه در صف مخالفان دولت مورد حمایت ایران قرار دارد و همراه با متحدانش در منطقه خواهان توقف نفوذ ایران است.


شورشیان می‌گویند کمک‌های نظامی از طریق دو کانال مجزا به آنها رسیده است: یکی از آنها برنامه تحت حمایت سیا و همچنین اردن و عربستان است که «MOC» نام دارد و برنامه دیگر کمک‌های نظامی است که از طریق پنتاگون حمایت می‌شود.


طلاس سلامه، رئیس جیش الاسود الشرقیه یکی از گروه‌های ارتش آزاد سوریه که مورد حمایت برنامه تحت پوشش سیا است می‌گوید: «حمایت‌ها افزایش داشته است. هیچ راهی وجود ندارد که به آنها (ارتش سوریه) اجازه دهیم مسیر بغداد- دمشق را بازگشایی کنند.»


یکی از فرماندهان گروه مغاویر الثوره که تحت حمایت پنتاگون است به رویترز اعلام کرد که جریان ثابت سلاح به پایگاه نزدیک مرز عراق رسیده است.


او گفت تلاش برای استخدام و آموزش جنگجویان محلی از دیرالزور در پادگان تف، در بزرگراهی در 20 کیلومتری مرز عراق شتاب پیدا کرده است.


او که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت: «این تجهیزات هر روز به نیروها (معارضان مسلح سوریه) می‌رسد ... اما در چند هفته گذشته، آنها خودروهای سنگین نظامی، موشک‌های تاو و خودروهای زرهی ارسال کرده‌اند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر