صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
ادامه تنش میان واشنگتن و پیونگ یانگ

اقدام جدید آمریکا علیه کره شمالی: آزمایش یک موشک ضد موشک

پنتاگون اعلام کرد، دیروز یک موشک رهگیری بازطراحی شده با موفقیت توانسته یک موشک بالستیک قاره پیمای ساختگی را بر فراز اقیانوس آرام ساقط کند.
کد خبر : 183932

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نیویورک تایمز، پنتاگون اعلام کرد، بعد از ظهر دیروز یک موشک رهگیری بازطراحی شده بر فراز اقیانوس آرام با یک موشک بالستیک قاره‌پیمای ساختگی برخورد کرده است.


این اولین آزمایش موفق بوده تا مشخص شود که آیا ایالات متحده می‌تواند یک کلاهک شلیک شده از کره شمالی به سمت آمریکا را با سرعتی نزدیک به شرایط جنگی واقعی ساقط کند یا نه.


در حالی که تنش‌ها بین آمریکا و کره شمالی بالا گرفته، انجام این آزمایش موفق برای برنامه دفاع موشکی وزارت دفاع آمریکا حیاتی تلقی می‌شد.


این آزمایش به پنتاگون امکان می‌دهد تا ادعا کند که در حال برداشتن گام‌هایی بلند در حفاظت از آمریکا در قبال کلاهک‌های هسته‌ای کره شمالی است.


با وجود این، حتی حامیان برنامه دفاع موشکی آمریکا نیز نمی‌گویند که این برنامه در حال حاضر می‌تواند یک سپر دفاعی برای آسمان ایالات متحده فراهم کند، زیرا آزمایش موشکی روز سه شنبه تنها پنجمین مورد از 10 آزمایش اخیری بوده که در طی 13 سالی که از زمان اجرایی شدن این سامانه می‌گذرد، تا حدی موفقیت آمیز بوده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر