صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۰۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

پرسپولیس به دنبال باز کردن قفل صعود در دوحه/ استقلال به دنبال طلسم شکنی به سبک خوزستانی‌ها

دو نماینده ایران در شب دوم دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی به میدان می‌روند که برای صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا کار مشکلی پیش رو دارند.
کد خبر : 183360

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در ادامه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب دو نماینده کشورمان به مصاف حریفان خود می‌روند تا بتوانند در صورت کسب برتری قدم به جمع 8 تیم برتر آسیا بگذارند. پرسپولیس باید در قطر لخویا را از پیش رو بردارد و استقلال خوزستان که بازی رفت را به الهلال عربستان باخته، باید این حریف نامدار عربستانی را مغلوب کند تا به مرحله بعدی راه پیدا کند.


لخویا قطر - پرسپولیس


پنالتی که مهدی طارمی در بازی رفت برابر لخویا از دست داد بار دیگر شرایط پرسپولیس را برای صعود بغرنج کرده است. شاید این در سرنوشت آسیایی این فصل سرخ‌پوشان پایتخت نوشته شده که با اشتباهات غیرعمدی اما تاثیرگذار خود بازی‌های دشواری را در آسیا انجام دهند. مهدی طارمی که همواره سابقه خوبی در زدن ضربات پنالتی نداشت در مرحله گروهی برابر الریان پنالتی را از دست داد تا تیمش به سختی به مرحله بعدی صعود کند. هر چند که با هت‌تریک طارمی پرونده صعود تکمیل شد. با این حال طارمی باز هم ثابت کرد هیچ استعدادی در زدن ضربات پنالتی ندارد و برابر لخویا هم بهترین موقعیت گل سرخ‌ها را از دست داد تا کار در بازی برگشت به گره کورتری بخورد. اگر چه طارمی امشب هم می‌تواند ناجی پرسپولیس باشد و باید از او حمایت کرد ولی برانکو عاقلانه‌ترین تصمیم را گرفته و سروش رفیعی را پنالتی‌زن اول تیمش قرار داده البته اگر در زمان بازی بازیکنان نخواهند برای دادن روحیه به طارمی پنالتی بدهند.


مهم‌ترین عاملی که می‌تواند عامل برتری سرخ‌ها برابر لخویا شود این است که آنها بدانند آسیا برای‌شان تمام نشده است. پرسپولیس در بازی رفت تیم برتر میدان بود و فرصت‌های گلزنی بیشماری هم روی دروازه حریف خلق کرد که همه آنها با بی‌دقتی هدر رفت. بهترین فرصت لخویا ضربه‌ای بود که آنها به تیر دروازه بیرانوند زدند و با این حساب اگر بازیکنان پرسپولیس از موقعیت‌های خود به درستی استفاده کنند، شانس صعودشان از حریف قطری بیشتر است.


لخویا حمایت آنچنانی از سوی تماشاگرانش نمی‌شود ولی تیم حرفه‌ای است و در استفاده از موقعیت‌ها بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند. آقای گل لیگ قطر یوسف العربی که در آسیا و لیگ 27 گل زده خطرناک‌ترین مهره جمال بلماضی است. البته لخویا چندین بازیکن شاخص دیگر هم دارد که مهم‌ترین آنها فلورس اسپانیایی است. هر چند نباید از نام‌ تائه‌هی کره‌ای هم غافل شد.


پرسپولیس سابقه باخت با اختلاف 3 گل را در خانه لخویا تجربه کرده ولی آن پرسپولیس حال و روز خوشی در لیگ برتر نداشت ولی این تیم قهرمان لیگ برتر است و فوتبال تماشاگرپسندی را ارائه می کند. غیبت کمال کامیابی‌نیا تنها مشکل تیم برانکو در تیم بازی امشب نیست چرا که محسن مسلمان هم می‌خواهد با دست شکسته بازی کند. با این حال چون تساوی بدون گل بازی را به وقت اضافه می‌کشد بدون شک لخویا برای تساوی بازی نمی‌کند و این موضوع برای بازیکنان سرعتی پرسپولیس اتفاق خوبی است.دیدار تیم‌های لخویا و پرسپولیس روز سه‌شنبه ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار خواهد شد.


الهلال عربستان - استقلال خوزستان


شکست دو بر یک دور رفت در ورزشگاه سلطان قابوس عمان دریچه‌های امید به صعود را بر روی آبی‌های خوزستان بسته است. این تیم که با فشار شدید مالی نتوانست عنوان بهتری از هفتمی در لیگ برتر به‌دست آورد در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشت و به دور بعدی راه پیدا کرد اما بی‌توجه‌های بیش از اندازه مسئولان ورزش استان خوزستان به این تیم و ندادن ریالی پول به بازیکنان و مربیان تیم باعث شد تا آنها بی‌انگیزه و با تمرینات شخصی نه تیمی در دیدار رفت حاضر شود و در نتیجه با خوش‌شانسی نتیجه را تنها با اختلاف یک گل به حریف واگذار کند. از آنجایی که توجه مالی به تیم استقلال خوزستان باز هم ادامه یافت بیشتر بازیکنان تیم در حال پیوستن به تیم‌های دیگر برای فصل بعد هستند و حتی پورموسوی سرمربی آبی‌ها با فولاد خوزستان به توافق رسیده است.


شاید برتری آبی‌های خوزستان تا حدود زیادی دور از دسترس باشد اما باز هم اتفاقات غیرممکن در فوتبال ممکن است سرنوشت این بازی را عوض کند و نماینده ایران که مشکلات مالی فراوانی را تجربه کرده بتواند نماینده متمول عربی را حذف کند. مصدومیت اسامه هوساوی که پاشنه اصلی خط دفاعی الهلال است می‌تواند به سود استقلال خوزستان باشد. هوساوی دوحه محل برگزاری مسابقه را برای معالجه ترک و به ریاض بازگشته است. دیدار تیم‌های الهلال و استقلال خوزستان سه‌شنبه ساعت ۲۴ در دوحه قطر و در ورزشگاه الغرافه برگزار می‌شود.


برنامه ادامه دیدارهای برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به‌شرح زیر است:


سه‌شنبه 9 خرداد


کاوازاکی ــ میوآنگتونگ یونایتد، ساعت 14:30


کاشیما آنتلرز ــ گوانگژو چین، ساعت 14:30


لخویا قطر ــ پرسپولیس، ساعت 23:30


چهارشنبه 10 خرداد


الهلال عربستان ــ استقلال خوزستان، ساعت 00:00


اوراوارد ــ ججو یونایتد، ساعت 15


جیانگسو ــ شانگهای SIPG، ساعت 16:30


انتهای پیام/

ارسال نظر