صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
در گفت‌وگو با آنا؛

عضو جامعه روحانیت مبارز: قائل به تقسیم‌بندی رای مردم به حرام و حلال نیستم

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه قائل به این چنین تقسیم‌بندی‌هایی که رای مردم را به حلال و حرام تقسیم می‌کند، نیست، پرداختن به این موضوع را با توجه به بیانیه آیت‌الله موحدی کرمانی در توضیح این مسئله، ضروری ندانست.
کد خبر : 183312

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز تهران درباره حواشی و صحبت هایی که پیرامون اظهارنظر آیت الله موحدی کرمانی مبنی بر آرای حرام و حلال شکل گرفته است، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا گفت: آقای موحدی کرمانی در این‌باره اظهار نظر کردند و گفتند مراد من از حلال و حرام این است که آرایی که برای خود افراد است حلال و آرایی که با تخلف به دست آمده باشد حرام است.


وی ادامه داد: بنده قائل به این چنین تقسیم‌بندی‌هایی که رای مردم را به حلال و حرام تقسیم می کند نیستم اما وقتی خود آیت‌الله موحدی کرمانی توضیحات تکمیلی را در این باره ارائه می دهند دیگر پرداختن به آن ضروری نیست.


به گزارش آنا، پیشتر آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز طی سخنانی در همایش جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که صبح روز پنج‌شنبه چهارم خرداد ماه برگزار شد، گفته بود: «آقای رئیسی در انتخابات 16 میلیون رای حلال به‌دست آورد». هرچند که وی روز گذشته در بیانیه‌ای که به منظور تبیین مقصودش از عبارت آرای حلال و حرام منتشر شد، تصریح کرد: «در جلسه ای بحث درباره یکی از کاندیداها و آراء او بود و نظر بنده را می خواستند. بنده گفتم این 16 میلیونی که اعلام شده بر اساس اطلاعات واصله و این که احدی در صحت این آراء تشکیک نکرده آراء واقعی اوست و بنده این رأی بالای مردمی و حلال را به ایشان تبریک می گویم. دراینجا لازم می دانم کلمه حلال را معنا کنم: اگر در سبد رأی یک کاندیدا آراء واقعی او ریخته شود، این آراء پاک و حلال است و اگر آراء دیگری به اشتباه یا عمد در سبدش ریخته شود این آراء پلید و حرام است. تخلف در انتخابات یک امر طبیعی است و مرجع تشخیص، طبق قانون شورای محترم نگهبان است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر