صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌وگو با آنا:

شهر فناوری دانشگاه با محوریت هوش مصنوعی، مکاترونیک و آی‌تی ساخته می‌شود/ هدف دانشگاه آزاد اسلامی رفع دغدغه‌های محققان است

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از تمرکز این دانشگاه بر محورهای نسل چهارم صنعت در طرح مشترک راه‌اندازی شهر "آی‌تی و مکاترونیک ایران" خبر داد.
کد خبر : 183282

دکتر مرتضی موسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در این باره گفت: «مقرر شد شهر آی‌تی و مکاترونیک ایران با همکاری بانک ملی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شود. مذاکرات انجام شده و توافقات اولیه حاصل شده و اکنون تمرکز بر مدل اجرایی این طرح و ادامه آن است.»


سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «تاکید بیشتر این شهر گسترش واحدهای فناور، شرکت‌های نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آی‌تی و مکاترونیک است. هدف این است که بسترها و زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های این نوع از شرکت‌ها و محققان فراهم شود.»


او افزود: «یکی دیگر از اهداف این طرح، فراهم آوردن تسهیلات لازم برای محققان است تا بتوانند در کنار خانواده‌هایشان زندگی راحتی داشته باشند و هم‌زمان فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و همچنین توسعه‌ای و تجاری‌سازی فعالیت‌های خود را داشته باشند.»


موسی‌خانی گفت: «این شهر به مثابه همان شهرک‌های بزرگ و مراکزی است که در دنیا مثلا در کشورهای هند، آمریکا و ... شکل گرفته است و ما امیدواریم با راه‌اندازی این شهر، تسهیلات لازم برای حضور فعال محققان و پژوهشگران و نیز شرکت‌های نوپا فراهم شود.»


او افزود: «بسترهای توسعه صنعت در نسل چهارم بر محوریت آی‌تی، مکاترونیک و رباتیک است. در این طرح ما هم فقط بر یک حوزه خاص تاکید و در واقع کمپی با سطح بالای تکنولوژی‌های دنیا را توقع داریم. امیدواریم از این طریق یک زیست‌بوم تکنولوژی را شکل دهیم و همه دغدغه‌های محققان را در آن شهرک برطرف کنیم.»


به گفته موسی‌خانی تاکید این کار مشترک بر روی حوزه‌های IT، ICT، مکاترونیک و هوش مصنوعی است که بیشترین محورهای نسل چهار صنعت را شکل می‌دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر