صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶

اینیستا پرافتخارترین فوتبالیست اسپانیا شد

هافبک خلاق بارسلونا بیشترین جام را در اسپانیا برده است.
کد خبر : 183241

به گزارش گروه ورزشی آنا، تیم فوتبال بارسلونا در دیدار فینال کوپا دل ری موفق شد آلاوز را با حساب ۳-۱ شکست بدهد تا برای بیست و نهمین بار به قهرمانی در این رقابت ها دست یابد. این سی و سومین عنوان قهرمانی آندرس اینیستا در دوران حرفه ای اش بود تا بدین ترتیب تبدیل به پر افتخار ترین بازیکن اسپانیایی بشود.


تا پیش از این اینیستا و ژاوی با ۳۲ عنوان قهرمانی پر افتخارترین بازیکنان اسپانیایی بودند اما پس از قهرمانی بارسا اینیستا به تنهایی پر افتخارترین بازیکن اسپانیایی لقب گرفت. این بازیکن ۳۰ بار به همراه بارسلونا به مقام قهرمانی رسیده است و سه بار با تیم ملی کشور به قهرمانی در جام جهانی و جام ملت های اروپا رسیده است.


۸ قهرمانی در لالیگا، ۵ قهرمانی در کوپا دل ری، ۴ بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۷ قهرمانی در سوپر کاپ اسپانیا، ۳ قهرمانی در سوپر کاپ اروپا و ۳ قهرمانی در جام باشگاه های جهان افتخارات این بازیکن کهنه کار به همراه بارسلونا است.


او که ۱۲ سال پر افتخار را به همراه بارسلونا سپری کرده است اولین بازی خود برای تیم نخست بارسلونا را در سال ۲۰۰۵ انجام داد. با وجود اینکه بارسا باید در سوپر کاپ اسپانیا به مصاف رئال مادرید برود، این بازیکن این فرصت را دارد تا به تعداد قهرمانی‌های خود بیافزاید.


انتهای پیام/

برچسب ها: بارسلونا
ارسال نظر