صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری نمایشگاه نقاشی «چرخ رنگی» در رشت

نخستین نمایشگاه نقاشی ساکنان آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت، با عنوان «چرخ رنگی» از تاریخ دوشنبه 28 تا 31 اردیبهشت برگزار می‌شود.
کد خبر : 18238

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نخستین نمایشگاه نقاشی ساکنان آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت، با عنوان «چرخ رنگی» به همت آزاده بشارتی - شاعر و نقاش - از تاریخ دوشنبه 28 تا 31 اردیبهشت در رشت، مجتمع خاتمالانبیا، گالری مارلیک برگزار می‌شود.


بشارتی در متن کوتاهی درباره این نمایشگاه آورده است: «پیش از آنکه نقاشی را به آسایشگاه ببرم دوست بچه‌ها شده بودم. رنگ بازی در ابتدا تنها یک سرگرمی بود برایمان. پس از آن احساس کردم سندی برای توانایی آن‌هاست. عموما بازدیدکننده‌های آنها به صورت دوره‌ای و کوتاه مدت به همدلی آنها می‌پردازند، اما برای اثبات توانایی آآنها پیش از هرچیز باید آنها شناخت، باور کرد و در کار استمرار داشت.


چرخ رنگی نمایشگاهی از نقاشی‌های ساکنان متفاوت آسایشگاه. نگاه صادقانه و زیبایی که به دنیا داشته‌اند. جهانی که هنوز توانایی آن‌ها را باور ندارد اما آن‌ها در نقاشی‌هایشان با دنیا و ساکنانش با مهربانی و عشق سخن می‌گویند. این پروژه با کمک احسان ابراهیم‌نژاد در آموزش و برگزاری نمایشگاه انجام شده، همچنین از الناز فرقانی و اکبر یعقوبی که زحمات زیادی در برگزاری نمایشگاه داشته‌اند سپاسگزارم.


چرخ رنگی از بازدیدکنندگان خویش می‌خواهد تا به ساکنان آسایشگاه کمک کنند در شناختن این موضوع، که آنکه قادر به ایستادن و راه رفتن نیست برای پرواز کردن آمده است.»


افتتاحیه این نمایشگاه روز دوشنبه 28 اردیبهشت از ساعت 17 تا 20 بوده و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.


همچنین به گفته بشارتی «چرخ رنگی» بدون هیچ‌گونه کمک مالی و معنوی از سوی نهادهای دولتی برگزار شده و آثار این نمایشگاه به همت عالی بازدیدکنندگان برای فروش به نمایش در می‌آید.




انتهای پیام/

برچسب ها: رشت
ارسال نظر