صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶

کارشناس فوتبال ایران: پرسپولیس باید فاصله فنی نیمکتش را با تیم درون زمین کم کند

تیم فوتبال پرسپولیس در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا عصر روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف لخویا قطر رفت اما در نهایت به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافت. شاگردان برانکو که در این دیدار امید داشتند با برتری پرگل برابر حریف خود، راه صعودشان را به جمع ٨ تیم برتر آسیا هموار کنند نتوانستند از فرصت‌های متعدد خود به خوبی بهره ببرند و حتی در دقیقه ٨٢ یک پنالتی را نیز از دست دادند تا به لطف کلین‌شیت در خانه، پا به دیدار برگشت بگذارند.
کد خبر : 182277

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، اعتماد نوشت: برای بررسی این دیدار با هومن افاضلی همکلام شدیم تا از زبان کارشناس فوتبال ایران پیرامون شرایط فنی دیدار پرسپولیس و لخویا اطلاعاتی کسب کنیم.



دیدار پرسپولیس مقابل لخویا را از نزدیک تماشا کردید. فکر می‌کنید چرا این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید؟


آغاز بازی، پرسپولیس بازی خوبی را به نمایش نگذاشت اما هرچه از دقایق بازی گذشت و به دقایق پایانی رسیدیم فشار پرسپولیس به حریف بیشتر شد. بهتر است بگوییم از حدود دقیقه ٣٠ که گذشتیم روند کار تاکتیکی تیم پرسپولیس تغییر کرد و سعی کرد روی دروازه حریف فشار بیاورد. فرصت‌های متعددی هم پرسپولیسی‌ها روی دروازه حریف خلق کردند که یکی از بهترین فرصت‌ها ضربه پنالتی بود که متاسفانه به گل تبدیل نشد. مدل فوتبالی که پرسپولیس بازی می‌کرد بسیار منطقی و رو به جلو بود اما مهاجمان این تیم در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتند.


فکر می‌کنید چرا پنالتی پرسپولیس به گل تبدیل نشد؟


شاید اگر مهدی طارمی ضربه پنالتی را همچون دیدار قبلی چیپ می‌زد و توپش به گل تبدیل می‌شد، می شد به نحوه پنالتی زدنش ایراد گرفت اما باید بپذیریم که او ضربه پنالتی‌اش را خوب زد اما در مقابل دروازه‌بان حریف واکنش فوق‌العاده‌ای داشت و توانست ضربه طارمی را مهار کند. همه فوتبالیست‌های خوب دنیا پنالتی خراب می‌کنند اما بهتر بود در بازی پرسپولیس مقابل لخویا پنالتی را به کسی می‌دادند که درصد پنالتی بیشتری را به گل تبدیل می‌کند. یعنی از هر ١٠ پنالتی ٩ تا را به گل تبدیل می‌کند. شاید اگر پنالتی پرسپولیس را بازیکن دیگری می‌زد، گل می‌کرد و اینقدر هم حرف و حدیث به وجود نمی‌آمد.


به نظر شما چرا مدتی است مهدی طارمی در زدن ضربات پنالتی این گونه عمل می‌کند و توپ‌هایش به گل تبدیل نمی‌شود؟


اینکه یک بازیکن فرصت گلزنی از دست بدهد با اینکه همان بازیکن در زدن ضربات پنالتی ناموفق باشد دو امر متفاوت است. مهدی بازیکن بسیار خوبی است که فرصت‌های گلزنی زیادی را هم به گل تبدیل کرده است. فراموش نباید بکنیم که او آقای گل فوتبال ما است و تا به امروز گل‌های زیادی برای پرسپولیس زده و نقش زیادی در قهرمانی این تیم داشته است. بهتر است در زدن پنالتی‌ها هم دقت کند و تمرین‌های زیادی بر‌ای به دست آوردن مهارت انجام دهد.


در فوتبال ایران مهدی طارمی با زدن ١٨ گل به آقای گلی رسید اما این در حالی است که در لیگ‌های معتبر اروپایی کسی که آقای گل می‌شود لیگ‌های زیادی مثلا ٢٥ و در اسپانیا حدود ٣٥ گل به ثمر می‌رساند. چرا اینقدر تفاوت وجود دارد؟


به هر حال در لیگ‌های اروپایی تیم‌ها ٤ بازی از لیگ ایران بیشتر انجام می‌دهند. نمی‌توانیم بگوییم به خاطر این ٤ بازی گل‌های بیشتری می‌زنند. این تفاوت گل‌ها سطح فنی فوتبال ایران و فوتبال اروپا را نشان می‌دهد. آنها بازی‌های پرگل‌تری به نمایش می‌‌گذارند و تماشاچی بیشتری دارند بنابراین حق پخش بیشتری هم می‌فروشند اما شاید هر شرکت خارجی حاضر نباشد حق پخش تلویزیونی لیگ ایران را بخرد. ما باید بیشتر تلاش کنیم تا سطح فوتبال‌مان پیشرفت کند و کم کم بازی‌های زیبا و تماشاگرپسند ارایه کنیم.


خیلی‌ها معتقدند پرسپولیس پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند قهرمان آسیا شود. آیا به نظر شما پرسپولیس شانس رسیدن به فینال آسیا را دارد؟


من هم قبول دارم که پرسپولیس پتانسیل خوبی دارد. نباید فراموش کرد این تیم در لیگ ایران بازی‌های چشم‌نوازی انجام داد و توانست با اقتدار به قهرمانی لیگ برسد. خیلی از تیم‌ها قبل از اینکه مقابل پرسپولیس بازی کنند از این تیم می‌ترسیدند اما نکته حایز اهمیت این است که پرسپولیس ا‌گر می‌خواهد در لیگ قهرمانان آسیا موفق شود و به فینال این رقابت‌ها برسد باید اول تمرکزش روی لخویا باشد تا پس از صعود به دور بعد برای فصل آینده و دیدارهای نهایی لیگ قهرمانان آسیا برنامه‌ریزی کند. من بر این باورم اگر پرسپولیس می‌خواهد به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد باید فاصله فنی نیمکتش را با تیم درون زمین کم کند. متاسفانه الان بازیکنانی که در نیمکت پرسپولیس حضور دارند با بازیکنانی که درون زمین می‌روند فاصله چشمگیری دارند. پرسپولیس نیاز به بازیکنانی دارد که وقتی تعویض می‌شوند و به زمین می‌آیند بتوانند روند بازی را دگرگون کرده و به سود پرسپولیس تغییر دهند. به اعتقاد من اگر این تیم یک مهاجم تراز اول خارجی جذب کند حتی این مهاجم می‌تواند در رقابت با مهدی طارمی باعث پیشرفت طارمی و پرسپولیس شوند و این دو، گل‌های زیادی برای پرسپولیس بزنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر