صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶

شماره جدید «فیلم نگار» منتشر شد

شماره ۱۷۴ ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.
کد خبر : 182271

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این شماره از ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» در ۴ سینمای ایران، پرونده یک موضوع (درون مایه تم)، سینمای جهان و فیلمنامه کامل به چاپ رسیده است.


در بخش سینمای ایران، تجربیات نامربوط سوم شخص مفرد، بانک فیلمنامه، تغییر ساختاری روایی در فیلمنامه «ویلایی ها»، چینش اطلاعات در فیلمنامه «ویلایی ها»، نسبت وضعیت و درام در فیلمنامه «ویلایی ها»، درباره فیلمنامه «ویلایی»، یک سکانس حذف شده از فیلمنامه «ویلایی ها »، روایت پردازی در فیلمنامه «برادرم خسرو»، فیلمنامه «برادرم خسرو» از منظر نظریه روان درمانی وجود، عوامل ایجاد کننده تردید در فیلمنامه «نقطه کور»، شباهت فیلمنامه «نقطه کور»، و داستان محمد صالح علا، روایت در فیلمنامه «تیک آف»، تنش در فیلمنامه «امتحان نهایی»، نگاهی به فیلمنامه «هفت و پنج دقیقه»، گفت و گو با ارسلان امیری و منیر قیدی فیلمنامه نویسان «ویلای ها»، گفت و گو با احسان بیگلری و پریسا هاشم پور نویسندگان فیلمنامه «برادرم خسرو» به چاپ رسیده است.


در بخش پرونده یک موضوع (درون مایه تم) نیز مطالبی چون تفاوت تم و مضمون و موضوع، درون مایه در ساختار سه پرده ای، درون مایه از افلاطون تا سیدفیلد، درون مایه به مثابه دی ان ای فیلمنامه، گفت و گو با حسین مهکام درباره تم و سیر تطور درون مایه در سینمای ایران، ماهیت درون مایه و مصادیق متفاوت آن، برهان جدلی تماتیک، کاربرد عناصر گوناگون در بیان درون مایه، مراحل شش گانه تماتیک، درون مایه در فیلمنامه اقتباسی، درون مایه از جنبه های عاطفی و روانی دیده می شود.


همچنین در بخش سینمای جهان، سیناپس (دیو و دلبر، دیگر در این دنیا حس نمی کنم در خانه ام هستم، جان ویک: فصل ۲، زندگی، شکاف، سرنوشت خشمگین)، کارگاه فیلمنامه (پرده دوم: عبور از میان دوزخ)، تحلیل ۲۲ قاعده داستان نویسی پیکسار، بازخوانی فیلمنامه «تلقین»: ساختار رویا و هیپنوتیزم چاپ شده است.


فیلمنامه کامل «ورود» به نویسندگی اریک هایسرر و کارگردانی دنیس ویلنوو، به همراه یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، زبان و خاطره ازلی در فیلمنامه، درباره فیلمنامه «ورود»، فروپاشی فراروایت سینمای علمی – تخیلی در فیلمنامه، تفاوت ایده و اجرا در فیلمنامه و گفت و گوی جمعی درباره فیلمنامه آخرین مطالب در این شماره از ماهنامه «فیلم‌ نگار» است.


ماهنامه «فیلم نگار» زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: منتشر شد
ارسال نظر