صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶

چمران: خواسته ما اجرای مر قانون است / اعتماد مردم به انتخابات نباید سلب شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیروز انتخابات مردم بودند و اعتقاد ملت این آرا بوده و ما آن را محترم می شماریم اما بحث ما اجرای صحیح مُر قانون است.
کد خبر : 181824

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران در ابتدای سیصد و چهل و هفتمین جلسه شورا با اشاره به لزوم رسیدگی به اعتراضات نامزد‌های انتخاباتی شورا اظهار کرد: بحث بر بودن یا نبودن ما نیست چرا که شورا از بودن ما اشباع شده است و ما نتیجه آرای انتخاباتی را نیز پذیرفته‌ایم این رای مردم بوده و به آن احترام می‌گذاریم.
وی افزود : آنچه که مطرح است اجرای صحیح مُر قانون است. اعتماد مردم نباید به انتخابات سلب شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم که سالی یک انتخابات برگزار می کنیم و خودمان را از این جهت در دنیا سر می‌دانیم از این‌رو نباید اقدامی انجام دهیم که اعتماد مردم به انتخابات خدشه دار شود.
وی افزود: اعتراض ما این است که چرا آرا بدون ناظرین مجلس شورای اسلامی و ناظرین فرمانداری شمارش شد و نمایندگان مجلس به جای نظارت تنها نظاره‌گر بودند. چرا صندوق‌ها مستقیم به وزارت کشور فرستاده شد؟ در دوره‌های قبل روال بر این بود که در مجلس شورای اسلامی آرا را با آرای اعلام شده تطبیق می‌دادند و بر طبق مواد 64 ، 65 و 69 قانون این مراجع موظف به اجرای این امر هستند.
چمران تاکید کرد: ما به این انتخابات افتخار می‌کنیم و تنها خواسته‌مان اجرای صحیح مر قانون است. امیدواریم بازنگری صورت گیرد و تعدادی از صندوق‌ها باز شماری شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید مجدد بر قبول نتیجه انتخابات شوراها گفت: منتخبین دوره پنجم شوراها از نظر ما پذیرفته شده‌اند و ما بحثی روی انتخابات نداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر