صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۶ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶

آرزوی ترامپ در اسرائیل

هواپیمای حامل رئیس‌جمهوری آمریکا دقایقی پیش، پس از پرواز مستقیم از عربستان به سوی سرزمین‌های اشغالی، در فرودگاه بن گوریون بر زمین نشست .
کد خبر : 181536

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری عربی 21، پایگاه خبری المصدر اسرائیل با بیان نقش این رژیم در بهبودی روابط میان عربستان و آمریکا، گزارش کرد: «باوجود صحبت‌های غیر رسمی درباره وجود روابط اقتصادی و امنیتی میان ریاض و واشنگتن، همچنان راهی طولانی برای ارتقای سطح روابط میان آمریکا و عربستان وجود دارد.»


این پایگاه خبری نوشت: «تحقق این رویا دست نیافتنی نیست و امروز و برای نخستین‌بار هواپیمای رئیس‌جمهوری آمریکا که از ریاض برخاسته است، در فرودگاه بن گوریون اسرائیل بر زمین نشست. این در حالی است که طبق اعلام رسانه‌های اسرائیلی، هواپیمای دوم که حامل خبرنگاران همراه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا است و قرار بود به‌طور مستقیم از ریاض به فرودگاهی در اطراف بن‌گوریون بیاید، به بهانه سوخت‌گیری از ریاض به قبرس رفت و قرار است تا ساعتی دیگر وارد اسرائیل شود.»


المصدر می‌نویسد: «ترامپ در بدو ورود به اسرائیل مورد استقبال رئوین ریولین، رئیس و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل قرار گرفت و پس از دیدارها با مقام‌های اسرائیلی راهی بیت‌المقدس می‌شود.»


طبق اعلام این منبع اسرائیلی، سه وزیر این رژیم به نام‌های موشه کحلون (حزب کلنا)، ماری ریگف (حزب لیکود) و یاریف لوین (حزب لیکود) از حضور در مراسم استقبال از ترامپ سر باز زدند، موضوعی که موجب خشم نتانیاهو شده است. نتانیاهو شب گذشته (یکشنبه) حضور در این مراسم را اجباری اعلام کرده بود.


از سوی دیگر وب سایت شبکه المیادین گزارش کرد: «رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در بدو ورود به سرزمین‌های اشغالی گفت نشست سه‌جانبه آمریکا-فلسطین- اسرائیل به‌زودی برگزار می‌شود.»


طبق این گزارش، دونالد ترامپ در اسرائیل گفت: «ما باید با هم کار کنیم برای ساخت آینده‌ای که در آن کشورهای منطقه در صلح باشند. ما در ریاض به توافقی تاریخی برای همکاری‌های گسترده‌تر در آینده برای مبارزه با تروریسم دست یافتیم.»


همچنین بنیامین نتانیاهو در مراسم استقبال از ترامپ گفت:‌ «امیدوارم روزی برسد که نخست‌وزیر اسرائیل بتواند با یک پرواز مستقیم از تل‌آویو به ریاض برود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر