صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶

بیمه شدگان و بازنشستگان مراقب سوء استفاده کنندگان باشند

سازمان تامین اجتماعی در پی تماس افرادی تحت عنوان کارگزار یا نماینده تامین اجتماعی با بیمه شدگان و مستمری بگیران مبنی بر پرداخت هزینه در ازای دریافت کارت سلامت، اعلام کرد: این سازمان هیچ مجوزی برای کارگزاری و نمایندگی برای ارائه کارت سلامت صادر نکرده است.
کد خبر : 181418

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان تامین اجتماعی، چنانچه بیمه شدگان و بازنشستگان با تماس تلفنی برخورد کردند که فردی خود را نماینده و کارگزار سازمان تامین اجتماعی معرفی و مشخصات آنها را اعلام می‌کند تا ترغیب به پرداخت هزینه در ازای ارائه کارت سلامت و تعویض دفترچه با کارت سلامت و یا فروش بن کارت شوند، دقت کنند که این تماس‌ها از سوی افراد کلاهبردار است.


این سازمان اعلام کرد، این سازمان هیچ تماس تلفنی برای ارائه کارت سلامت با بیمه شدگان و بازنشستگان نداشته است.


براساس این گزارش، دفترچه درمانی در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی سراسر کشور حذف شده است و بیمه شدگان و بازنشستگان در هنگام مراجعه به این مراکز با ارائه کد ملی خدمات را دریافت می‌کنند و در خصوص مراکز درمانی طرف قرارداد مانند بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی نیز این سازمان در حال رایزنی و برنامه‌ریزی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.


سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد، در صورت عملی شدن، سازمان تامین اجتماعی در سایت رسمی این سازمان به نشانی WWW.TAMIN.IR و رسانه‌های معتبر آن را معرفی خواهد کرد و این طرح بدون دریافت هزینه از بیمه شدگان و بازنشستگان انجام می‌شود.


براساس این گزارش، بار دیگر به بیمه شدگان و بازنشستگان توصیه می‌شود که اخبار سازمان تامین اجتماعی را از سایت این سازمان و منابع موثق مانند خبرگزاری‌ها، روزنامه‌های کثیرالانتشار و صدا و سیما پیگیری کنند.


سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که 18 نوع خدمت به بیمهشدگان، مستمریبگیران و بازنشستگان ارائه می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر