صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران:

برندینگ جایگاه‌های سوخت در راستای اقتصاد مقاومتی/ ایجاد اشتغال در سایه برندسازی جایگاه‌های سوخت

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران،‌ دولت با اجرای برندیگ و شناسایی صاحب صلاحیت در جایگاه های سوخت،‌ نقش،‌حق ،‌سهم، سود و بازار خود را به بخش خصوصی واگذار می کند که این امر دقیقا با اصول اقتصاد مقاومتی و سیاست های اصل 44 قانون اساسی انطباق دارد.
کد خبر : 181167

منصور ریاحی،‌ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آنا با بیان این مطلب ادامه داد:‌ دولت برای اینکه بتواند ریسک اجرای برند سازی در جایگاه های سوخت را کاهش دهد وارد این فضا شده و زیرساخت ها را برای شرکت های صاحب صلاحیت ایجاد می کند.


وی افزود:‌ در این زمینه باید فضای کار برای بخش خصوصی را ترسیم و آماده کرد.


ریاحی با اشاره به سابقه برندسازی در جایگاه های سوخت در دنیا گفت:‌ در تمام دنیا در کلانشهرها جایگاه های کوچک توجیه اقتصادی داشته و می تواند خدمات بهتری را ارائه کند تا رضایت بیشتری را به هراه داشته باشد.


به گفته وی زمانی که میخواهد کار بزرگی انجام شود نیازمند زیرساخت فرهنگی است، اما متاسفانه یکی از غفلت ها بحث عدم ایجاد بستر فرهنگی در برندینگ جایگاه های سوخت بود.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تاکید کرد:‌ برند در شرایط طفولیت خود است و هنوز هم برند اجرا نشده است.


وی ادامه داد:‌برای حضور شرکت های مختلف (حمل و نقل و مجاری عرضه) برای حضور در برندینگ هیچ اجباری نبوده و قراردادهای قبلی نافذ است.


ریاحی گفت: شرکت ها می توانند با شرایط قبلی به فعالیت خود ادامه دهند اما با فضای جدید کشور و تغییر فضای کسب و کار اینکار مشکل خواهد بود زیرا کسب و کار در کشور از فضای سنتی خود خارج شده و فضای دیجیتالی به خود می گیرد.


وی افزود:‌ اگر شاغلین در این زنجیره خود را با فضای جدید کسب و کار هماهنگ نکنند به طور قطع منافعشان تحت خطر خواهد بود.


ریاحی اظهار امیدواری کرد تا کاری که در بحث برند در مجموعه وزارت نفت انجام می شود در یک بازه مشخص سه تا پنج ساله تحقق پیدا کند.


به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ایجاد شرکت های صاحب صلاحیت می توانند در ایجاد بازار رقابتی و اشتغالزایی نقش مهمی داشته باشند.


وی گفت: با وجود شرکت های صاحب صلاحیت خطوط اشتغالی جدید ایجاد می کنیم که منافعش برای ملت و بخش خصوصی است تا در نهایت بتوانیم رضایت و مطلوبیتی که باید برای مصرف کننده حاصل شود.


همچنین به عقیده ریاحی در سایه برند کارمزد به حق العمل تبدیل خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در توزیع فرآورده بحث شلوغی جایگاه ها در کلان شهرهاست ادامه داد:‌ برای حل این مشکل در کلانشهرها با مسئله زمین روبرو هستیم.


ریاحی گفت:‌به دلیل قیمت بالای زمین در کلانشهرها،‌سرمایه گذاری در این زمینه برای بخش خصوصی جذاب نخواهد بود.


وی افزود:‌خوشبختانه با حرکت خوبی که سال گذشته در مجموعه شرکت ملی پخش با یکی از شرکت های صاحب نشان انجام شد،‌پایلوت آزمایشی جایگاه های تک نازله در اصفهان با افتتاح 20 جایگاه صورت گرفت.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت:‌ خوشبختانه بازتاب و خروجی بسیار خوب بوده و موجب رضایت شده است.


به گفته ریاحی این کار در حال توسعه است و در شهرهای قم،‌مشهد،‌رشت و اهواز مراحل نهایی خود را می گذراند.



انتهای پیام/

ارسال نظر