صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

همایش پیاده‌روی دانشگاهیان به مناسبت سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی

همایش پیاده‌روی با حضور دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی به مناسبت 31 اردیبهشت‌ سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 181032

به گزارش خبرنگار آنا، به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی جمعی از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در همایش پیاده‌روی شرکت کردند.


در این برنامه که با ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس آغاز شد، شرکت‌کنندگان فاصله مابین مسجد فاطمه الزهرا(س) و مجموعه ورزشی آزادگان را پیاده طی کردند.


مدیر امور ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:«دانشگاه به منزله خانه دوم و شکل‌دهنده جایگاه اجتماعی هر یک از پرسنل اعم از کارکنان هیات علمی و غیر هیات علمی محسوب می‌شود.»


حسن رستم زاده گفت: «تلاش برای حفظ جایگاه دانشگاه وظیفه یکایک اعضای این خانواده بزرگ است که باید به آن اهتمام ورزید.»


وی در باره برگزاری همایش پیاده‌روی گفت: «به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس دانشگاه فرصتی دست داد تا یکی از برنامه‌های ورزش همگانی که تاکید بسیاری بر گسترش آن امروز در نگاه معاونت ورزش وجود دارد به اجرا درآید.»


رستم زاده افزود: «مجموعه تربیت‌بدنی در هر واحد دانشگاهی برای هر چه‌بهتر برگزار کردن برنامه‌ها و همچنین جلب همکاری مسئولین نیازمند حمایت هر چه بیشتر از سوی همه مخاطبین است و بهترین راه حمایت از تربیت‌بدنی و برنامه‌های اجراشده این حوزه شرکت فعال در عرصه ورزش خواهد بود.»


وی ادامه داد: «هر چه برنامه‌های ورزشی دانشگاه در همه سطوح باشکوه‌تر و با استقبال بیشتر شرکت‌کنندگان برگزار شود، مسئولین برای حمایت و همراهی با برنامه‌های آتی مشتاق‌تر خواهند بود.»


پیش از اجرای همایش پیاده‌روی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی حاضر در مراسم با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان ضمن تجدید بیعت با آرمان این بزرگواران با قرائت فاتحه، نثار شاخه های گل و شستشوی مزار با گلاب ناب ایرانی از مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس تجلیل کردند.


همایش پیاده‌روی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان و خانواده‌ آنان به مناسبت 31 اردیبهشت‌، سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


در این همایش پیاده‌روی که با تلاش تربیت بدنی واحد دهاقان و با حضورجمعی از کارکنان، اعضای هیأت رئیسه، اعضای هیأت علمی و خانواده‌های آنان برگزار شد، شرکت‌کنندگان پس از طی مسافت همایش در سطح واحد، وارد سالن ورزشی بعثت شدند و پس از انجام مسابقات ویژه کارکنان، همسران و فرزندان آنان، به نفرات برتر هر رشته جوایزی اهدا شد.


همزمان با سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در روز سی و یکم اردیبهشت، همایش پیاده روی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردستان با حضور هیات رئیسه و کارکنان واحد به مقصد امامزاده بی بی خدیجه (س)روستای سرا به و زیارت بقعه متبرکه و با صرف صبحانه انجام شد.


جلیل عمادی رئیس واحد اردستان با تبریک و گرامیداشت سالروز راه اندازی دانشگاه گفت: «در آستانه این روز و مقارن با پیروزی ملت در انتخابات اخیر جای بسی شکرگزاری از خداوند بزرگ است که این مردم سرافراز همچون گذشته و حتی بیشتر و آگاهانه تر در صحنه حضور دارند و خود نشانگر علاقه وافر مردم به میهن اسلامی و به خدمتگزاران صدیق است.»


در آستانه سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی همایش بزرگ پیاده روی با نشاط و شور خاصی طی دو روز با حضور پرشور دانشجویان، استادان، کارکنان سما زاهدان برگزار شد.


معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما زاهدان اظهار کرد: 31 اردیبهشت سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی است، دانشگاه آزاد اسلامی نهادی است که با پیگیری بزرگان انقلاب راه اندازی و با کمک مستقیم حضرت امام خمینی (ره) کار خود را آغاز کرد و هیچکس باور نمی‌کرد این شجره طیبه در دل این سرزمین پهناور این چنین به ثمر بنشیند.


محسن حیدری نسب گفت: این دانشگاه که امروز به عنوان بزرگترین و جامع ترین مرکز آموزش عالی منطقه و جهان شناخته می‌شود با ساده ترین امکانات متصور کار خود را آغاز و به همگان آموخت که می توان از هیچ، همه چیز آفرید و اکنون جایگاه این دانشگاه در نظام آموزش عالی کشور غیر قابل انکار است.


حیدری خاطرنشان کرد: با برگزاری همایش‌های پیاده‌روی و ورزش‌های همگانی می‌توان فرهنگ ورزش کردن را در بین جامعه دانشگاهی بیش از گذشته ترویج داد.


کارکنان و دانشجویان با برگزاری مسابقات ورزشی، بازی های مفرح و ... به همایش پیاده روی پایان دادند.


صبح امروز هیأت رئیسه، استادان و کارکنان واحد آباده در همایش پیاده روی که با کوهنوردی نیز همراه بود شرکت کردند و سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی را گرامی داشتند.


سرپرست واحد آباده در این همایش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باعث غرور و افتخار ملی است.


محمد رستم پور برگزاری ورزش­ های همگانی را باعث بالا بردن روحیه و نشاط همکاران دانست.


در ادامه شرکت کنندگان در دامنه کوه خواجه و در محل ورزش­های همگانی شهرستان آباده، در محیطی صمیمی، به صرف صبحانه پرداختند. در پایان هیات رئیسه با اهدا لوح تقدیر از کارمندان فعال در حوزه ­های فرهنگی و آموزشی قدردانی به عمل آوردند.


پیاده روی پرسنل و دانشجویان واحد دشتستان در روز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی از این واحد دانشگاهی تا پارک بانوان برازجان برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با تبریک سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در 31 اردیبهشت 1396 با توجه به ارزش و منزلت بالای این دانشگاه در بین مراکز آموزش عالی، گفت:« دانشگاه آزاد اسلامی، 450 شعبه در سراسر کشور به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان نام خود را ثبت کرده است و این حاصل تلاش همه عزیزان شاغل در این مجموعه بزرگ است و اکنون در دهه چهارم از حیات خود با برنامه ریزی برای ارتقای و کیفیت آموزشی و حرکت در مسیر دانشگاه کارآفرین در حال ورق زدن برگی نو از تاریخ خود است.»


دکتر داوود یحیایی با توجه به حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری نیز افزود: «حضور پر شور و حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری مهر تأیید دیگری بر جمهوری اسلامی و نشانه علاقه مردم به سرنوشت و آینده انقلاب خود است و مردم در روز 29اردیبهشت نمونه بارز و کامل دموکراسی دینی را به همه جهانیان تعلیم دادند.»


یحیایی در مورد ورزش و سلامت نیز نکاتی را بیان کرد و گفت: «در اسلام سفارشات بسیاری در مورد ورزش و حفظ سلامتی بدن آمده است که با مطالب علمی ثابت شده است و بی‌شک ورزش موجب تندرستی و سلامت روح و جسم انسان شده و از مرگ تدریجی انسان در این دنیای ماشینی جلوگیری می‌کند، پس دانشگاه آزاد اسلامی توجه ویژه ای به ورزش دانشجویان و کارکنان خود داشته و سالانه برنامه‌های متنوعی در این باره دارد.»


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و آموزشکده سما واحد تربت جام همزمان با سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با حضور دانشگاهیان برگزار شد.


در این همایش بزرگ جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه و برخی اقشار شهرستان به همراه خانواده هایشان مسیر6 کیلومتری از مصلای الغدیر تربت جام تا دانشگاه آزاد اسلامی را طی کردند.


دکتر علی اصغر داودی سرپرست واحد تربت جام در مراسم استقبال از راهپیمایان با قدردانی از حضور آنان در این همایش، سالروز تاسیس دانشگاه ازاد اسلامی را به همگان تبریک گفت و در سخنانی کوتاه با اشاره به تاریخچه دانشگاه اظهار کرد: در31 اردیبهشت ماه 1361 با توجه خیل عظیم مشتاقان ورود به دانشگاه ها و عدم امکان توسعه مراکز آموزش عالی دولتی در سطح کشور به پیشنهاد مرحوم آیت الله رفسنجانی و با حمایت های امام راحل دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس و راه اندازی شد و اکنون پس از گذشت35 سال از فعالیت این شجره طیبه ما شاهد ثمره و میوه آن به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران هستیم.


وی ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، شاهد موفقیت های روز افزون دانشگاه بیش از گذشته باشیم.


در ادامه این مراسم به قید قرعه از 30نفر از شرکت کنندگان در همایش پیاده روی خانوادگی با اهدای جوایز تقدیر به عمل آمد. راهپیمایان با حضور بر مزار شهدای گمنام آرمیده در جوار مسجد پیامبر اعظم(ص) دانشگاه به مقام شامخ شهدا نیز ادای احترام کردند.


در آستانه سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاداسلامی همایش بزرگ پیاده‌روی با حضور پرشور دانشجویان، استادان، کارکنان و خانواده آنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامینپیشوا و قرچک برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامینپیشوا و قرچک در این همایش که بانشاط و شور خاصی برگزار شد، با تبریک 31 اردیبهشت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نهادی است که با پیگیری بزرگان انقلاب ایجاد و با کمک مستقیم حضرت امام خمینی (ره) کار خود را آغاز کرد، هیچ‌کس باور نمی‌کرد این شجره طیبه در دل این سرزمین پهناور چنین به ثمر بنشیند.


دکتر حسینعلی شیبانی از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود پر برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و ادامه داد: این دانشگاه که امروز به عنوان بزرگترین و جامع‌ترین مرکز آموزش عالی منطقه و جهان شناخته می‌شود با ساده‌ترین امکانات کار خود را آغاز و به همگان آموخت که می‌توان از هیچ، همه چیز آفرید و اکنون جایگاه این دانشگاه در نظام آموزش عالی کشور غیر قابل انکار است.


وی درباره روند حرکتی این واحد دانشگاهی اظهار کرد: خدا را شاکریم که با حمایت‌های مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و همت والای نیروی انسانی خلاق، کارآمد و پرتلاش واحد، سیر حرکتی این مجموعه صعودی و رو جلو است.


این مسئول دانشگاهی خاطرنشان کرد: می‌توان با برگزاری همایش‌های پیاده‌روی و ورزش‌های همگانی، فرهنگ ورزش کردن را در بین جامعه دانشگاهی بیش از گذشته ترویج داد.


در ادامه محمدی فرماندار پیشوا نیز از اهتمام جامعه دانشگاهی برای برگزاری این همایش عظیم قدردانی کرد و افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در راستای توسعه و پیشرفت در منطقه داشته است. در پایان این همایش با انجام قرعه کشی، جوایز نفیس و ارزنده‌ای شامل دوچرخه و لباس‌های ورزشی به شرکت کنندگان اهدا شد.


همایش پیاده روی دانشگاهیان به مناسبت 31 اردیبهشت سالروز راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد آیت الله آملی برگزار شد .


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با قدردانی از برگزاری چنین برنامه هایی از سوی معاونت دانشجویی فرهنگی در دانشگاه تصریح کرد: «امیدوارم این حرکت ورزش همگانی عمق بیشتری پیدا کند.»


دکتر فاضل لاریجانی با بیان اینکه توجه به ورزش کارکنان، استادان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار ارزشمند است اظهار کرد: «اهتمام ورزی به ورزش یک نوع پاس داشت موهبت و نعمت های الهی تلقی می شود.»


لاریجانی با بیان اینکه خوب است این حرکت به صورت پیاده روی و اردوهای خارج از دانشگاه برگزار شود تصریح کرد : «خوشبختانه این آگاهی به سالم زیستی به یک روند جهانی تبدیل شده است.»


وی با بیان اینکه درصد مقالاتی که در مطبوعات و رسانه‌ها درباره چنین برنامه‌هایی منتشر می‌شود، روزبروز رو به افزایش هستند بیان کرد: «این سالم زیستن مستلزم تغذیه سالم، ورزش و توجه به روح و روان می باشد که همه این ابعاد را در بر می گیرد.»


لاریجانی با تاکید به حوزه معاونت آموزشی مبنی بر اینکه ما باید سعی کنیم در این حرکت زیبای علمی پیشرو باشیم تصریح کرد: «ایجاد رشته جدید یا برگزاری دوره های کوتاه مدت در این باب استقبال زیادی را به همراه خواهد داشت .»


به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی همایش پیاده‌روی کارکنان سما واحد رشت در پارک جنگلی سراوان شهرستان رشت برگزار شد.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان در حاشیه این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن سالروز راه اندازی دنشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ورزش موجب پیشگیری خستگی زودرس می‌شود، اظهار کرد: کارمندان ورزشکار هیچگاه با کسالت به ارباب رجوع پاسخ نمی دهند.


رحمت علی صابری حقایق ایجاد فضای دوستی، نشاط، مودت و همدلی در میان کارکنان را از اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد و افزود: در کنار موارد که عنوان شد تلاش داریم تا خدمات و عملکرد 34 سال تلاش و بالندگی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و سما را در عرصه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی هنری به جامعه معرفی کنیم.


صابری افزود: ورزش منظم و مرتب میزان بازدهی و فعالیت مفید کارمندان را تا چندین برابر افزایش می‌دهد. اگر خواهان تعالی و انجام مناسب ماموریت های سازمانی خود هستیم باید ورزش را در دستور کار قرار دهیم و بصورت جدی و با برنامه‌ریزی به آن بپردازیم.


در این مراسم جمعی از دانشجویان و کارکنان به یاری طبیعت شتافتند و با هدف ترویج حفاظت از محیط زیست پارک جنگلی سروان شهرستان رشت را از زباله های رها شده و تجدید ناپذیر پاک سازی کردند.


رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای سما رشت با بیان اینکه محیط زیست پاک لازمه سلامت و زیبایی زندگی است اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در میان مردم برای حفظ و پاکیزی محیط زیست و توجه به آن از جمله عواملی ست که بدون شک می‌تواند در حفظ و نگهداری این نعمت خدادادی موثر واقع شود.


ابراهیم باوفا گفت: حفظ محیط زیست، پاسخ به یکی از نیازهای امروز جامعه و رعایت حقوق عمومی است و تخریب محیط زیست استفاده‏های غلط از طبیعت و یکی از عوامل تضییع حقوق انسان‌هاست.



به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای تعمیم و توسعه ورزش همگانی و افزایش شور و نشاط بین استادان و همکاران واحد هادیشهر، همایش پیاده‌روی با حضور دکتر عظیمی ثانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان، کارکنان، جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه برگزار شد.


در پایان به شرکت کنندگان به قید قرعه هدایای اهدا شد.



به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی پیاده روی کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار به سمت آرامگاه شهدای گمنام رودبار برگزار شد.


دکتر شهنوازی معاون آموزشی دانشجویی و فرهنگی این واحد دانشگاهی در سخنانی هدف این پیاده روی را سلامت جسم و روح کارکنان دانشگاه و در نهایت نهادینه کردن ورزش های همگانی به عنوان یک فرهنگ در خانواده و اجتماع دانست.


این همایش پیاده روی که تا مرقد مطهر مزار شهدای گمنام ادامه داشت، اعضای شرکت کننده با حضور در مزار شهدای گمنام و اهدای گل و فاتحه علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطرات آن عزیزان جان برکف، نماز را نیز به امامت امام جماعت دانشگاه برگزار کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر