صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶

تاثیر موفقیت 3 نماینده ایران در رای AFC؛ سهمیه ایران 3+1 یا 2+2

نماینده فنی و توسعه فدراسیون فوتبال اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا نظر نهایی را در باره سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 را می‌دهد.
کد خبر : 180834

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، سایت معتبر فوتبال رنکینگ اعلام کرد که سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا در سال‌ 2018، 1+3 خواهد بود چرا که باشگاه‌های عراقی همچون سال 2017 که نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند در این فصل هم به این مجوز نخواهند رسید و سهمیه 2+2 ایران با نیم‌ سهمیه عراقی‌ها 1+3 می‌شود و از سال 2019 سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2+2 خواهد بود.


سهیل مهدی نماینده فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در این باره به خبرنگار آنا گفت: «فدراسیون فوتبال تا زمانی که خود AFC که مرجع رسمی و تصمیم گیرنده نهایی است، حکمی را صادر نکند دیگر نظرات را مورد قبول نمی‌داند. هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا رای نهایی را نداده چون 3 نماینده ما در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و این فرصت است که آنها با پیروزی برابر حریفان عربی خود به جمع 8 تیم برتر آسیا راه پیدا کنند. اگر ما 3 نماینده در جمع 8 تیم برتر آسیا داشته باشیم به طور حتم نگاه AFC به فوتبال باشگاهی ایران به شدت تغییر پیدا می‌کند و آن‌وقت سهمیه ایران دستخوش تغییرات مهمی می‌شود.»


نماینده فنی و توسعه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: «صعود تیم ملی به جام جهانی و تاثیری که این اتفاق در تصمیم‌گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد هم بسیار مهم است و می‌تواند در رای کنفدراسیون فوتبال آسیا اثربخش باشد. به طور کلی بهتر است صبر کنیم تا نشست نهایی AFC در خصوص سهمیه باشگاه‌ها برگزار شود و در آنجا ببینیم که فوتبال ایران در سال 2018 و همین‌طور در سال‌های بعدی از چه سهمیه‌ای برخوردار می‌شود. هر پیش‌بینی که از سوی معتبرترین سابت‌ها هم بیان می‌شد تا به امروز است و برای ما قطعی نیست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر