شبکههای مجازی رویکرد روابط عمومی را متفاوتتر از گذشته کردهاند
سیدامیررضا حسینی نژاد مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به همکاران خود در سراسر کشور افزود: «شاید بتوان گفت امروزه و با پیشرفت فناوریهای نوین بخصوص در عرصه مجازی بیش از 90درصد فعالیتهای روابط عمومیها در بخش اطلاعرسانی به سمت شبکههای اجتماعی مجازی پیش رفته است.»
وی با بیان اینکه سایتهای اطلاعرسانی را میتوان نسل قبلی عرصه اطلاعرسانی در فضای مجازی نام برد، اظهار کرد: «اگرچه سایتهای اینترنتی کاربردهای خاص خود را دارند و نمیتوان آنها را نادیده گرفت اما امروزه آنچه بیشتر موردتوجه مردم و بهخصوص قشر جوان قرار میگیرد و خوراک اطلاعاتی به آنها میدهد شبکههای اجتماعی مجازی است.»
مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تصریح کرد: «امروزه سایتهای اطلاعرسانی تقریبا به بانکهای دیتا تبدیل شدهاند و مردم اخبار ناب و دسته اول را ابتدا در شبکههای مجازی و سپس در سایتها دنبال میکنند، بنابراین باید اذعان کرد که نسل جدیدی از روابط عمومی پا به عرصه گذاشته که نخستین خصوصیت آن ایجاد فضای اطلاعاتی با سرعت نور است.»
حسینی نژاد بیان کرد: «وجود شبکههای اجتماعی مجازی امروزه ابزار لاینفک روابط عمومیها در عرصه اطلاعرسانی به مخاطبان دور و نزدیک است بهطوریکه جدایی از این فضا یعنی مرگ روابط عمومی.»
وی با بیان اینکه امروزه شاهدیم که هنوز بعضی از ارگانهای دولتی و بعضا خصوصی با این فضاها رویارویی میکنند و به مدیر روابط عمومی اجازه حضور در این شبکهها را نمیدهند، افزود: «ارگانهایی وجود دارد که به بهانههای عجیبی چون بحثهای امنیتی و لو رفتن اطلاعات، از این فناوریها استفاده نمیکنند که البته نبود سازوکاری مشخص و مدون در استفاده از شبکههای مجازی از سوی قانونگذاران و ابلاغ بخشنامه یکپارچه باعث این سردرگمی شده است.»
وی گفت: «جالب است بعضیها فقط روی فضای شبکههای مجازی برای لو رفتن اطلاعات خود تأکید دارند و غافل از این هستند که روزانه میلیونها فایل توسط ادارات مختلف از طریق ایمیلها رد و بدل میشود در حالی که سرور این ایمیلها در خارج از کشور است و دسترسی به اطلاعات هم برای سرورها وجود دارد.»
عضو هیات رئیسه شورای اطلاعرسانی استان سمنان ابراز امیدواری کرد با استقرار دولت جدید شاهد ارائه دستورالعملی واضح و مشخص برای استفاده از شبکههای مجازی در عرصه روابط عمومیها باشیم.
انتهای پیام/