صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
به مناسبت هفته میراث فرهنگی

آثار مخازن کاخ‌ موزه‌های نیاوران نمایش داده می‌شود

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با تدارک برنامه‌های فرهنگی متنوع، با دست پر به استقبال روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی می‌رود.
کد خبر : 17991

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به مناسبت روز جهانی موزه و هفته بزرگداشت میراث فرهنگی از تعدادی آثار موجود در مخازن کاخ موزه‌های این مجموعه رونمایی شده و این آثار برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.


رونمایی از «آثار نقاشی هنرمند یونانی میچالیس ماکرولاکیس» در موزه جهان‌نما، رونمایی از «مجمعه‌های مسی» از مجموعه آثار مخازن مجموعه در کوشک احمدشاهی و همچنین رونمایی از تلسکوپ متعلق به دهه 40 خورشیدی در کاخ اختصاصی نیاوران از جمله این آثار است.


نمایشگاه نقاشی «ایران در قاب رنگ» با محتوای تمامی آثار نقاشی موجود در مخازن مجموعه که توسط هنرمندان ایرانی و خارجی و با موضوع ایران خلق شده‌اند در موزه کتابخانه و نمایشگاه «نگارگری» به همراه کارگاه آموزشی با همکاری نگارگران انجمن نگارگری ایران دیگر آثاری هستند که به مناسبت هفته میراث فرهنگی به نمایش گذاشته می‌شوند.


همچنین این مجموعه با هدف تعامل هرچه بیشتر با مجموعه‌داران خصوصی نمایشگاه «آگهی‌های فروش خودرو متعلق به دهه 40 و 50 خورشیدی» متعلق به برزو سپاسی را در موزه خودرو برگزار خواهد کرد و نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات استان‌های ایران و برگزاری کارگاه آموزشی «مرمت آثار تاریخی» از سوی واحد حفاظت و مرمت مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در محوطه دیگر برنامه‌هایی هستند که به مناسبت روز جهانی موزه تدارک دیده شده‌اند.


رونمایی از کتاب «موزه و موزه‌داری در ایران به روایت اسناد» به همراه نشست تخصصی در خصوص صیانت از اسناد موزه‌ها و میراث فرهنگی در 29 اردیبهشت از ساعت 10 تا 12 اتفاق دیگری است که در این هفته رقم خواهد خورد و در کنار آن نیز منتخبی از اسناد کتاب یاد شده در نمایشگاهی به مدت یک هفته در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.


نمایشگاه 5 هزار سال لباس بانوی ایرانی با عنوان «فرآفرین» با محتوای پوشش بانوی ایرانی در دوره‌های تاریخی مختلف و از 5 هزار سال پیش تا دوره قاجار از 25 تا 31 اردیبهشت به همراه نشست تخصصی با موضوع پوشاک ادوار تاریخی و اقوام ایرانی که در تاریخ 29 اردیبهشت از ساعت 16 تا 18 برگزار خواهد شد بخش دیگری از برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران را تشکیل می‌دهد.


همچنین به دلیل نام‌گذاری نخستین روز از هفته میراث فرهنگی با عنوان «کودک و میراث فرهنگی» اجرای ورزش زورخانه‌ای ویژه کودکان با اجرای سیروان نوروزی که به مناسبت بزرگداشت فردوسی از 25 اردیبهشت آغاز شده بود تا 5 خرداد ادامه خواهد داشت و در کنار آن نیز نمایشگاهی از کتاب‌های با موضوع شاهنامه، کتابهای پارچه‌ای با موضوع داستان‌های اساطیری شاهنامه و کارگاه‌های آموزش صنایع‌دستی دایر خواهند بود.


بر اساس این گزارش در طول هفته میراث فرهنگی، تعطیلی گردشی کاخ موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران لغو شده و تمامی کاخ موزه‌ها هر روز تا ساعت 18 فعال خواهند بود و با اجرای طرح موزه در شب نیز، با افزایش ساعت کار مجموعه، هرشب دو از کاخ موزه‌ها تا ساعت 21 فعال خواهند بود.


همزمان با روز جهانی موزه، بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در تاریخ دوشنبه 28 اردیبهشت برای تمامی علاقه‌مندان به صورت رایگان امکان‌پذیر خواهد بود.


تمامی نمایشگاه‌های دایر در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبهشت تا 3 خرداد پذیرای علاقه‌مندان هستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: میراث فرهنگی
ارسال نظر