صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
معاون فنی و بازرگانی اتاق ایران:

تغییر شرایط کسب و کار و شفافیت اقتصادباید ملموس باشد

معاون فنی و بازرگانی اتاق ایران گفت: طبق برنامه ششم توسعه، بهبود رتبه ایران در شاخص های بین المللی اقتصادی از اولویت بالایی برخوردار است ولذا باید در گزارشات بین المللی تغییر شرایط اقتصادی ایران ملموس باشد.
کد خبر : 179807

مظفر علیخانی معاون فنی و بازرگانی اتاق ایران درباره نیازهای بازار کسب و کار کشور به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: بازار کسب و کار تنها به بهبود رتبه و شاخص های بین المللی محدود نمی شود بلکه باید آسان سازی شرایط تولید و تسهیل ورود سرمایه گذار به کشور به طور جد پیگیری شود.


وی ادامه داد: تمامی دستگاه و نهادهای نظام باید برای تاثیرگذاری مثبت و نقش آفرینی صحیح در بهبود شرایط اقتصاد و کسب‌وکار،بر اساس ماهیت سازمانی خود تلاش کرده تا سنگ های پیش پای اقتصاد را بردارند.


علیخانی درباره مشکلات بانکی بر سر راه کسب‌وکار نیز افزود: ارائه اطلاعات صحیح به بانک جهانی یکی از اقدامات دولت یازدهم بود، اما بانک جهانی اصلاحات را به سختی قبول می کند بنابراین زمانی که ورود سرمایه گذار به داخل کشور قوت گیرد، آمارهای جهانی کسب‌وکار نیز به نفع ایران بازخواهد گشت.


معاون فنی و بازرگانی اتاق ایران درخصوص دولت دوازدهم نیز گفت: طبق برنامه ششم توسعه، بهبود رتبه ایران در شاخص های بین المللی اقتصادی از اولویت بالایی برخوردار است ولذا باید در گزارشات بین المللی تغییر شرایط اقتصادی ایران ملموس باشد.


وی در پایان گفت: ورود واقعی بخش‌خصوصی به اقتصاد کشور نیز نمی تواند تاثیرات منفی در این شاخص ها از خود برجای بگذارد بنابراین ورود سرمایه گذاران خارجی و ایجاد شرکت های مشترک سرمایه گذاری بین بخش خصوصی کشور و طرف های سرمایه گذار خارجی می تواند به آزادی و فضای باز اقتصادی کشور کمک کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر