صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
در گفت‌وگو با آنا؛

محمد پنجعلی: لخویا نمی‌تواند استعداد ذاتی بخرد/ پرسپولیس دو گل بزند راه صعودش هموار می‌شود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر پرسپولیس در بازی رفت دو گل به لخویا بزند در بازی برگشت کار آسان‌تری را پیش رو خواهد داشت.
کد خبر : 179595

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص دیدار هفته آینده پرسپولیس مقابل لخویا گفت: «خوشبختانه پرسپولیس فصل خوبی را پشت‌ سر گذاشت و قهرمان لیگ برتر شد. این تیم به‌رغم همه مشکلاتی که داشت از گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده و حالا در مرحله یک هشتم نهایی به قهرمان لیگ برتر قطر رسیده است. این تیم برتری خاصی نسبت به پرسپولیس ندارد و دیدید که در جام امیر قطر وقتی با تیم دوم خود به دیدار الریان رفت سه بر یک مغلوب شد.»


او افزود: «شکست تیم دوم لخویا مقابل الریان نشان می‌دهد که این تیم برتری خاصی نسبت به پرسپولیس ندارد و این مسئله که تیم برانکو نیمکت قوی ندارد درباره حریف آسیایی این تیم هم صدق می کند. نماینده قطری‌ها با گرفتن چند بازیکن با کیفیت توانسته در سال‌های اخیر مدعی باشد. البته قبول دارم که کارهای زیربنایی خوبی در کشورهای عربی صورت گرفته و آنها خیلی کار کردند تا از لحاظ کیفیت به سطح اول آسیا برسند اما نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که بازیکنان قطری فاقد استعداد ذاتی هستند و این موضوع به سود ماست.»


پیشکسوت تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: «پرسپولیس فوتبال زیبا و روانی را ارائه می‌دهد و میزان هماهنگی بازیکنان این تیم بسیار بالا رفته است. سرعت بازی تیم برانکو بالا رفته و به خوبی توپ از خط دفاعی به حمله انتقال پیدا می‌کند. آنها در روز بازی با الوحده قدرت خود را به آسیا دیکته کردند. معتقدم که پرسپولیس برابر لخویا کار سخت‌تری نسبت به بازی‌های قبلی‌‌اش دارد اما می‌تواند از این تیم بگذرد و با تقویت خوبی که با جذب بازیکنان مورد نظر برانکو در فصل نقل‌وانتقالات انجام می‌دهد به یکی از مدعیان مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شود.»


او در واکنش به این مسئله که لخویا در سال‌های اخیر همواره یکی از مدعیان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا بوده، تصریح کرد: «قبول دارم که نماینده قطری‌ها توانسته در کشورش و آسیا تیمی خطرناک باشد. آنها قهرمان لیگ کشورشان هستند اما با پول نمی‌توان برای تمامی پست‌ها استعداد خرید. ما هیچ وقت از قطری‌ها بازیکن نگرفتیم اما آنها سال‌هاست که در لیگ فوتبال‌شان از بازیکنان ایرانی استفاده می‌کنند. قطری‌ها از لحاظ امکانات و توجه به تیم‌های پایه خیلی از ما جلوتر هستند اما آن چیزی که باعث می‌شود حریف ما نشوند جمعیت کم‌شان است. آنها با اتکا به چند خرید خارجی و البته بازیکنان دوملیتی که دارند کمی قدرت پیدا کرده‌اند اما در مجموع حریف ما نمی‌شوند.»


پنجعلی در مورد غیبت کمال‌الدین کامیابی‌نیا برابر لخویا گفت: «متاسفانه برانکو یکی از بهترین بازیکنان خود را از دست داد و نبودش کمی کار تیم را دشوار می‌کند اما به این معنی نیست که کار برای تیم تمام شده است. احتمالا حسین ماهینی جای کامیابی‌نیا را پر می‌کند و برانکو صادق محرمی را جای ماهینی می گذارد. بالاخره در بهترین تیم‌های فوتبال دنیا هم پیش می‌‌آید که بهترین بازیکن تیم غایب می‌شود و دیگر بازیکنان نبود او را جبران می کنند. ای‌کاش سرمربی تیم در طول فصل جایگزین مناسبی را برای کامیابی‌نیا پیدا می‌کرد. با این حال در نبود این بازیکن هم بازیکنان باید غیرت به خرج دهند و لخویا را حذف کنند.»


پیشکسوت تیم پرسپولیس درباره عملکرد بیرانوند در هفته‌های گذشته نیز بیان کرد: «به نظرم دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس در چند بازی آخر تیم یک مقدار افت روحی پیدا کرده بود که روی بازی‌هایش تاثیر داشت و گل‌های بدی خورد. او برابر الوحده هم روی گل‌ها مقصر بود. با این حال در مدت اخیر توانسته به خوبی بحران‌هایی که خودش با ورود به حواشی دچارش شده بود را پشت‌سر بگذارد و تا روز بازی به شرایط ایده‌آل برمی‌گردد. بیرانوند می‌تواند 7 تا 8 سال دروازه‌بان اول پرسپولیس و حتی تیم ملی باشد.»


پنجعلی در خصوص رمز پیروزی پرسپولیس برابر لخویا اظهار داشت: «در درجه اول تیم باید آرامش و تمرکز داشته باشد. نباید با این تصور وارد زمین شد که حتما در 10 دقیقه اول باید به گل رسید وگرنه کار تمام می‌شود. تیم لخویا حرفه‌ای است و به خوبی می تواند از عجله بازیکنان ما استفاده کند. آنها به گل برسند حذف کردن‌شان خیلی سخت می‌شود. تیم باید با برنامه حمله کند و بداند در 90 دقیقه باید حریفش را شکست دهد. ضمن اینکه برتری با اختلاف 2 گل می‌تواند راه صعود پرسپولیس را هموار کند و این تیم در بازی برگشت کار آسان‌تری را پیش رو داشته باشد. امیدوارم تیم دیگر مصدومی پیدا نکند تا با دردسر کمتری به دیدار لخویا برویم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر