صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶

لزوم ارائه آمار دقیق حوزه فناوری توسط مرکز آمار ایران

جلسه 64 کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
کد خبر : 179428

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه و در ادامه بررسی روند توسعه شاخص‌های علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران 1392-1380، موضوع زیرساخت‌های علم و فناوری کشور مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی درباره این موضوع ارائه شد.


در این گزارش تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، تعداد پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، موسسات پژوهشی دارای مجوز، تعداد کارگاه‌های دارای فعالیت در حوزه تحقیق و توسعه، تعداد قطب‌های علمی وابسته به وزارت علوم و تعداد انجمن‌های علمی کشور در این بازه زمانی مقایسه و نقاط قوت و ضعف این حوزه‌ها مورد بررسی و تحلیل قرارگرفت.


در ادامه این گزارش همچنین بر‌اساس معیارها و شاخص‌های نوآوری جهانی (Global Innovation Index) ضریب نفوذ تلفن همراه، استفاده از اینترنت و پهنای باند بین‌المللی در کشورمان با برخی دیگر از کشورها مقایسه شد.


تعریف و ‌دسته‌بندی دقیق مفاهیم و شاخص‌های مربوط به زیرساخت‌های علم و فناوری کشور، تبیین شاخص‌­های کیفی در بعضی از حوزه‌­های علم و فناوری، ارائه دقیق و شفاف آمار حوزه علم و فناوری و زیرساخت‌های آن از سوی مرکز آمار ایران و اصلاح تعاریف و شاخص‌‌های مربوط به قطب‌های علمی در کشور از مهمترین نظرات و پیشنهادهای اعضای کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری در پایان این جلسه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر