صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۱۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
بهترین بازیکن فوتبال ساحلی جهان در گفت‌وگو با آنا؛

با بی‌احتیاطی فینال را از دست دادیم/ پتانسیل بهترین تیم ساحلی جهان شدن را داریم/ برای ورزش ایران تاریخ‌ساز شدم

بهترین بازیکن فوتبال ساحلی جهان گفت: اگر به فینال صعود می‌کردیم حریف آسانی برای برزیل نبودیم و ممکن بود برابر این تیم هم نتیجه‌ای دور از انتظار بگیریم.
کد خبر : 179418

محمد احمدزاده در خصوص عنوان سومی تیم ملی ساحلی در جام‌ جهانی باهاما به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «بسیار خوشحالم که نام من هم در میان بازیکنانی که در فوتبال ساحلی چهان تاریخ‌سازی کردند، وجود دارد. 11 سال است که فوتبال ساحلی در ایران راه افتاده‌ است و در چند ساله اخیر با مدیریت خوب و توجهی که به آن شده به صورت هدفمند حرکت می‌کند و نتیجه آن هم موفقیت‌هایی بوده که به دست آوردیم.»


وی ادامه داد: «ما از دو سال پیش برنامه‌ریزی کرده‌ بودیم تا در جام جهانی باهاما مقام قهرمانی را کسب کنیم و در این مسیر زحمات زیادی کشیدیم. به لطف تدابیر خوبی که کادرفنی تیم داشت با اقتدار قهرمان آسیا شدیم و سهمیه ورود به جام جهانی را گرفتیم. با تیم‌های ایتالیا،‌ مکزیک و نیجریه همگروه بودیم که تنها یک شکست برابر ایتالیا داشتیم و توانستیم به دور بعدی مسابقات راه پیدا کنیم. در یک چهارم نهایی برابر سوئیس نایب‌قهرمان اروپا قرار گرفتیم که با ارائه یک بازی هوشمندانه موفق شدیم این تیم را هم مغلوب کنیم و وارد مرحله نیمه‌نهایی شویم.»


کاپیتان تیم ملی ساحلی افزود: «در نیمه‌نهایی برابر تیم تاهیتی بازی داشتیم که به خاطر یک‌سری اشتباهات نتوانستیم این تیم را مغلوب کنیم اما در نیمه‌نهایی با قدرت تیم ایتالیا را شکست دادیم و ضمن گرفتن انتقام شکست در بازی‌ مقدماتی نشان دادیم که اختلافی با تیم‌های بزرگ دنیا نداریم. ما اگر کمی دقت می‌کردیم و به فینال می‌رسیدیم حریف آسانی برای برزیل بهترین تیم فوتبال ساحلی نبودیم و ممکن بود برابر این تیم هم نتیجه‌ای دور از انتظار بگیریم.»


احمدزاده افزود:‌ «ما در جام جهانی علاوه بر سومی توانستیم افتخارات دیگری هم بگیریم. من توپ طلای مسابقات را گرفتم و همین‌طور نشان برنز آقای گلی را به دست آوردم. پیمان حسینی بهترین دروازه‌بان مسابقات شد. من سراغ ندارم در ایران ورزشکاری بتواند توپ طلای مسابقات جهانی را در رشته تیمی بگیرد که از این حیث من برای ورزش ایران تاریخ ساز شدم. برای همین از مدیران ورزشی می‌خواهم که به فوتبال ساحلی توجه ویژه‌تری شود. ما پتانسیل آن را داریم که بهترین تیم جهان شویم به شرطی که حمایت از ما ادامه یابد.»


او در مورد اینکه مشکلات مالی فشار زیادی به فوتبالیست‌های ساحلی می‌آورد و چه خواسته‌ای از مدیران فوتبال ایران دارد، اظهار داشت: «مسلما تیمی که سوم جهان شده با مشکلاتی مواجه بوده و البته که هیچ تیمی در دنیا بدون مشکل نیست. ما مستحق بودیم به فینال هم برویم که خودمان بی‌احتیاطی کردیم و از فرصت‌مان استفاده نکردیم. شرایط مالی آن طور که می‌گویند بد نیست و از لحاظ مالی به ما توجه می‌شود اگرچه با توجه بیشتر، دغدغه‌‌های ما کمتر هم می‌شود.»


کاپیتان تیم فوتبال ساحلی ادامه داد: «11 سال است در این ورزش هستیم و هر ساله پیشرفت‌مان کاملا محسوس بوده است. ما بارها پاداش‌های خوبی گرفتیم اما هیچ‌وقت از انگیزه‌مان کم نشده و همواره بچه‌‌ها با دل و جان بازی کرده‌اند. ما هیچ‌وقت به خاطر مادیات عاشق فوتبال ساحلی نشدیم که به واسطه آن از این ورزش جدا شویم.»


احمدزاده در واکنش به این مسئله که آیا بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی پیشنهاد خارجی دارند یا نه، تصریح کرد: «می‌توانم بگویم تمام بچه‌ها از تیم‌های روسیه ای، پرتغالی و اسپانیایی پیشنهاد دارند. باید ببینیم هر کدام به کدامیک از آنها جواب مثبت می‌دهند.»


وی در پایان با اشاره به جوانگرایی در فوتبال ساحلی خاطرنشان کرد: «در اوایل کار، من، عبداللهی، مسیگر و بلوک‌باشی بودیم و پس از مدتی پیمان حسینی، مختاری، ناظم و میرشکاری به جمع ما اضافه شدند. اگر تورنمنت‌هایی که در آن حضور پیدا می‌کنیم تعدادشان بیشتر شود به طور حتم نیاز به جوان‌ها بیشتر می‌شود و در آینده جایگزین‌های خوبی برای امثال ما پیدا می‌شود که می‌توانند به فوتبال ساحلی ایران کمک شایانی کنند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد احمدزاده
ارسال نظر