صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
قبادی در آیین پایانی پنجمین جشنواره نقش تن پوش:

امروز ده‌ها برند افتخارآمیز ایرانی در حوزه لباس داریم

حمید قبادی، دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس در آیین پایانی پنجمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش با اشاره به اینکه برندهای موفق حوزه مد و لباس در سال های گذشته انگشت شمار بودند، گفت: امروز با افتخار می توانیم از ده ها برند افتخار آمیز در این حوزه نام ببریم که پاسخگوی نیاز مردم کشور هستند.
کد خبر : 178571

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، قبادی با بیان این مطلب گفت: محصولات فرهنگی زمانی موثر واقع می‌شوند، که شکل مادی به خود بگیرند و اگر این فاصله به وجود بیاید، طبیعی است که کپی کاری در حوزه هنری وفرهنگی متداول شده و مانع رشد توانمندی داخلی می‌شود.


وی ادامه داد: این فعالیت‌های فرهنگی کمک می‌کند که به فرهنگمان شکل مادی و ملموس بدهیم و مزیت عینی شدن به آن ببخشیم.


دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس جشنواره نقش تن‌پوش را از رویدادهای مهمی برشمرد که توانسته است هنر و فرهنگ را از حوزه فرهنگی به شکل مادی و محصول تبدیل کرده و زمین بهره‌مندی مردم را از این محصولات را فراهم کرده است.



قبادی ارسال بالای اثر به دبیرخانه این جشنواره را ارزشمند دانست و گفت: اگر چند سال قبل می‌خواستیم نام چند برند ایرانی را ببریم به راستی برند مطرحی وجود نداشت اما در حوزه مد و لباس اکنون می‌توانیم از ده‌ها برند خوب نام ببریم و بگوییم که حضور هر کدام از این برندها مایه افتخار و تأثیرگذار است.


وی افزود: توانسته‌ایم درصد زیادی از وعده کاربردی شدن محصولات را در شکل انبوه عملی سازیم و در این جشنواره نیز ۵ طرح اول این جشنواره مورد حمایت قرار گرفته و هر طرح در مرحله اول به تیراژ ۵۰۰ عدد تولید خواهد شد.


قبادی با اشاره به خطر کپی سازی و کپی کاری در حوزه مد و لباس، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند هویت‌سازی فرهنگی را در پی داشته باشد و هم زمینه خلاقیت و نمایش توانمندی‌های را ایجاد کند.


وی حضور صنعتگران و برندهای موفق ایرانی را در این جشنوراه تاثیرگذار خواند و افزود: امروز می‌توانیم با افتخار از فعالیت ده‌ها برند ایرانی نام ببریم که در این حوزه فعال هستند و این نشان از رشد و توسعه مدو لباس در چند سال اخیر دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر