صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
در گفت‌وگو با آنا؛

نصیرزاده: افکار عمومی مرا کارشناس داوری می‌دانند نه مدیر باشگاه/ 5 گواهینامه بین‌المللی باشگاه‌داری دارم

مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد گفت: افکار عمومی مرا به عنوان یک کارشناس داوری می‌شناسد چون همواره از من درباره مسائل داوری و آخرین قوانین فیفا در خصوص مسائل نقل‌وانتقالاتی بازیکنان خارجی سوال شده است.
کد خبر : 178438

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، انتخاب هوشنگ نصیرزاده به عنوان مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد عجیب و دور از انتظار بود. به ندرت می‌توان فردی را پیدا کرد که نصیرزاده را بشناسد و از خبر انتخاب او به عنوان مدیرعامل یک باشگاه تعجب نکند. تمامی دوستداران فوتبال مدیرعامل فعلی باشگاه گسترش را به‌عنوان کارشناس داوری می‌شناسند ولی او حالا در یک باشگاه لیگ برتری مدیرعامل است. گفت‌وگوی خبرنگار آنا با نصیرزاده را در ادامه می‌خوانید:


* برای علاقه‌مندان به فوتبال ایران جالب است که یک کارشناس داوری را در سمت مدیرعامل یک باشگاه ببینند.


- 18 سال است که مدرس فوتبال و باشگاه‌داری هستم ولی اشاره‌ای به آن نشده است. دوره‌های مختلف آموزش باشگاه‌داری را برگزار کرده‌ام که سه دوره آن در تبریز بوده است. برای برگزاری این کلاس‌ها هم پنج گواهینامه بین‌المللی از پاکستان، اردن، مالزی، هندوستان و ایران گرفته‌ام که همه آنها از سوی فیفا صادر شده است چرا که کلاس‌هایی که به من گواهینامه داده‌اند همگی زیرنظر فدراسیون بین‌المللی فوتبال بوده است. آخرین کلاس آموزش باشگاه‌داری را هم در کرج برگزار کردم، اما کمتر کسی از این فعالیت‌های من اطلاع دارد و مردم و حتی جامعه فوتبال ایران من را به عنوان کارشناس داوری می‌شناسند.


* دلیل افتادن این اتفاق را در چه مسائلی می‌دانید؟


-شاید به این خاطر که مسائل داوری برای فوتبال‌دوستان ایرانی بیشتر جذابیت دارد به همین دلیل دیگر کارهای من مورد توجه قرار نمی‌گرفت. من هفت سال عضو هیات مدیره باشگاه‌های نفت بودم. سال‌ها در بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری به صورت رسمی مشاور بودم. در خیلی موارد آیین‌نامه‌ باشگاه‌داری را به صورت شخصی نوشتم. در حوزه مدیریتی سال‌ها کارمند مجموعه وزارت نفت بودم و در همین روزهای گذشته بازنشسته شدم. با این حال افکار عمومی مرا به عنوان یک کارشناس داوری می‌شناسد چون همواره از من درباره مسائل داوری و آخرین قوانین فیفا در خصوص مسائل نقل‌وانتقالاتی بازیکنان خارجی سوال شده است.


*چه برنامه‌‌ها و اهدافی در باشگاه گسترش فولاد دارید؟


-باشگاه به شکل موسسه است و طبق قانون تجارت مدیرعامل مجری مصوبات هیات مدیره است. ما همکاری خیلی خوبی با فدراسیون فوتبال خواهیم داشت و همین طور با سازمان لیگ ارتباط قابل قبولی برقرار خواهیم کرد. یکی از استراتژی‌های ما که در طولانی مدت جواب خواهد داد استفاده باشگاه از گسترش و رشد آکادمی و مدرسه فوتبال است. جوانگرایی در تمام مسابقات و استفاده از نیروها هم در باشگاه و هم در ساختار اداری از اهداف ماست.



* خبر توافق باشگاه گسترش فولاد با لوکا بوناچیچ برای هدایت تیم فوتبال را تایید می‌کنید؟


- باشگاه گسترش فولاد تا پایان هفته آینده سرمربی خود را مشخص می‌کند. سه گزینه ایرانی و دو گزینه خارجی داریم که از همه آنها برنامه گرفته‌ایم. دستیاران سرمربی فصل بعد ما همگی از تبریز هستند و این جزو شروطی است که باشگاه در مذاکره با سرمربیان خود دارد. لوکا بوناچیچ هم جزو گزینه‌های ماست ولی با او به توافق نهایی نرسیده‌ایم. ممکن است از همه گزینه‌های سرمربیگری تیم‌مان بخواهیم به تبریز بیایند و امکانات باشگاه را ببینند تا در تصمیم‌گیری به مشکلی نخورند. گسترش فولاد در نظر دارد با توجه به اقتصاد مقاومتی اصل صرفه‌جویی را در جذب سرمربی آینده خود اعمال کند و همچنین هدف‌گذاری باشگاه برای ایستادن در رتبه ششم جدول به بالا در لیگ هفدهم است.


* فراز کمالوند هم در بین گزینه‌های سرمربیگری گسترش فولاد قرار دارد؟


- کمالوند استعفای خود را ارائه کرده و با توافق با باشگاه گسترش از تیم فوتبال ما جدا شده است. او گزینه سرمربیگری در دیگر تیم‌های فوتبال ماست و ما روی او حسابی بازنکرده‌ایم.


* برای تمدید قرارداد بازیکنان خود چه تصمیمی دارید.


- 15 بازیکن همچنان با باشگاه گسترش فولاد قرار دارند و همگی هم جزو اسکلت‌بندی اصلی تیم هستند. اینجا باشگاهی نیست که سرمربی بتواند نظرات خود را اعمال کند چون هیات مدیره تصمیمات خود را اجرایی خواهد کرد. فردی که هدایت تیم گسترش را برعهده می‌گیرد باید بتواند با تیم فصل گذشته تعامل خوبی داشته باشد. البته او این اختیار را دارد که نسبت به تقویت تیم اقدام کند و تمامی بازیکنان جدید با نظر وی جذب می‌شوند. ضمن اینکه هدف این است بیشتر بازیکنان جوان جذب شوند تا بتوانند در آینده جزو مهره‌های تاثیرگذار تیم گسترش فولاد شوند.


* چه برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت تماشاگران ورزشگاه بنیان دیزل دارید؟


-در وهله اول ما باید طرح افزایش کانون هواداران خود را پیش ببریم. مثل گل بنفشه نمی‌شود خیلی انتظار داشت که هواداران گسترش فولاد رشد زیادی به این زودی‌ها داشته باشد. در طرح ما برای افزایش هواداران گسترش قرار دادن جوایز وجود دارد تا انگیزه آنها افزایش پیدا کند ولی در شرایط فعلی با توجه به حجم هواداران‌مان ورزشگاه بنیان دیزل از گنجایش بسیار خوبی برخوردار است. فقط نورپردازی ورزشگاه را باید به اندازه لوکس و استاندارد برسانیم تا بتوانیم برای انجام بازی‌ها در نیمه دوم به مشکلی برنخوریم. این موضوع خواسته شورای تامین استان آذربایجان نیز است.



* برای پرداخت مطالبات بازیکنان گسترش فولاد چه تصمیماتی گرفته شده است؟


- باشگاه گسترش در قراردادهایی که با بازیکنان خود بسته است، برای کسب رتبه پایین‌تر از ششم جریمه در نظر گرفته است. با توجه به اینکه تیم هشتم شد 10 درصد از قرارداد کلیه بازیکنان و کادرفنی کسر شده است. برخی بازیکنان در طول فصل رفتاری مغایر با آیین‌نامه انضباطی داشته‌اند که براساس آن جریمه می‌شوند. ضمن اینکه مالیات بازیکنان را هم باشگاه می‌دهد. همه اینها ممکن است تا 25 درصد از قرارداد هر بازیکنی کسر کند و با توجه به اینکه کلیه بازیکنان 55 درصد از مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده‌اند، تا اینجا 80 درصد از کل مبلغ قرارداد را گرفتند و تنها 20 درصد جزو الباقی پول‌شان است که آن هم جزو مواردی است که باید یک به یک بررسی شود چون هر قراردادی بندهای خاص خود را دارد. ضمن اینکه باشگاه یک مجموعه خصوصی است که پول تیم فوتبال آن از زحمات کارگران و کارمندان شرکت‌های اقتصادی تابعه به دست می‌آید و باید به بازیکنان متذکر شویم که آنها وظیفه دارند همه تلاش خود را برای موفقیت تیم بکنند.


* چه میزان اعتبار برای جذب بازیکنان جدید در نظر گرفته‌اید؟


-باشگاه گسترش فولاد در نظر دارد 15 درصد کمتر از سال گذشته صرف خرید بازیکنان خود کند. میزان اعتباری که در این راه صرف می‌شود همیشه محرمانه است. با این حال باید بدانیم که برای جذب بازیکن نباید بیش از 60 درصد از کل هزینه‌های جاری در فصل هزینه شود و به طور حتم هم بیش از 60 درصد هزینه نمی‌کنیم.


* با توجه به اشراف هوشنگ نصیرزاده به مسائل داوری، بعد از این قضاوت داوران در بازی‌های گسترش فولاد به صورت مستدل کارشناسی می‌شود و این موضوع کاملا به سود تیم شماست؟


- اتفاقا حضور ما باعث می‌شود که بسیاری اعتراض‌های بی‌مورد انجام نشود. داوران خیلی زحمت می‌کشند و بعضا پیش آمده که اشتباه تاثیرگذاری هم داشته‌اند. پرطرفدارترین تیم‌ها استقلال و پرسپولیس هستند و داوران در دیدارهای این تیم‌ها کمی دچار مشکل می‌شوند. ما اگر بخواهیم نظری هم بدهیم بر اساس استدلال درست و منطقی حرف می‌زنیم. 100 درصد قهرمانی‌های لیگ ما برای تیم‌های سپاهان، استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی است و ما مدعی قهرمانی نیستیم که نگران داوری‌های تیم‌مان باشیم.


* اینکه باشگاه گسترش فولاد مجوز حرفه‌ای دارد تا چه اندازه حقیقت دارد؟


- بحث داشتن مجوز حرفه‌ای باشگاه گسترش که اسناد آن در اختیار ماست بار دیگر و به زودی تایید می‌شود. در خرداد ماه دو نماینده فیفا که آلمانی هستند به نمایندگی از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای کنترل اسناد و مدارک باشگاه گسترش به تبریز می‌‌آیند و راستی‌آزمایی لازم را انجام می‌دهند. جالب است بدانید که بین 16 باشگاه لیگ برتری تنها پنج باشگاه دارای مجوز حرفه‌ای هستند که یکی از این باشگاه‌ها گسترش فولاد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر