صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
دکتر رنجبر بهادری:

30درصد فارغ‌التحصیلان سمنان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی هستند

جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان صبح امروز به ریاست دکتر نوریان برگزار شد.
کد خبر : 178306

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر شاهرخ رنجبر بهادری در این جلسه ابتدا یاد آیت‌الله هاشمی را گرامی دانست و گفت: «امیدوارم حضور دکتر ولایتی و دکتر نوریان در دانشگاه آزاد اسلامی منشأ خیر و برکت باشد. امروز پانزدهمین جلسه شورای دانشگاه را با ارائه صورت وضعیت استان و ارائه برخی از چالش‌های موجود در استان سمنان را برای شما و دوستان تشریح می‌کنم.»


او در ادامه استان سمنان را یکی از استان‌های کویری توصیف کرد و افزود: «سمنان از نظر شاخص‌هایی مانند صنعت، معادن خدادادی و منابع دارای توانمندی‌های خوبی است، اما به نظر من باید به شاخص آموزش عالی استان سمنان توجه زیادی شود.»


رنجبر بهادری افزود: «ما بالاترین شاخص آموزش عالی را در این استان نسبت به کشور دارا هستیم، یعنی به ازای هر 7 نفر جمعیت استانی، یک دانشجو موجود است. بنابراین این مساله نشان‌دهنده آن است که مدیران اجرایی و علمی این استان به شاخص اشاره شده توجه زیادی داشته‌اند.»


او استان سمنان را استان رئیس‌جمهورپرور دانست و گفت: «طبق آمارهای انجام شده در این استان؛ سمنان رتبه سوم را از نظر کم بودن جمعیت داراست. 59 واحد آموزش عالی و موسسه در این استان وجود دارد که دانشگاه آزاد اسلامی سهم 10درصدی از آن را دارد.»


رنجبر بهادری در ادامه به تعداد دانشجویان استان سمنان اشاره کرد و گفت: «حدود 100‌هزار نفر در این استان مشغول به تحصیل هستند که 25درصد از آن سهم دانشگاه آزاد اسلامی است. به عبارتی تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 24هزار نفر را تشکیل می‌دهند. بالای 50درصد از دانشجویان استان را دانشجویانی که در تحصیلات تکمیلی حضور دارند، تشکیل می‌دهند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: «65درصد از دانشجویان این دانشگاه در تحصیلات تکمیلی مشغول هستند. تعداد فارغ‌التحصیلان استان سمنان 366هزار نفر است که 110هزار نفر از آن را فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌دهند؛ یعنی 30‌درصد از مجموع فارغ‌التحصیلان استان سمنان اختصاص به دانشگاه آزاد اسلامی دارد.»


او در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این استان اشاره کرد و افزود: «12هزار و 342 نفر در تحصیلات تکمیلی حضور دارند که نسبت به 100هزار تعداد دانشجوی کل استان سهم دانشگاه آزاد اسلامی، 13درصد از تعداد کل را به خود اختصاص داده است.»


رنجبر بهادری گفت: «نسبت تعداد دانشجو به استاد در استان سمنان یک به 28 است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر