صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
معاون وزیر بهداشت:

ماسک‌های نانو مانع ورود ۹۰ درصد گردوغبار به دهان می‌شود

معاون وزیر بهداشت گفت: ماسک‌های نانو تولید شده در هلال احمر مانع ورود ۹۰ درصد گردوغبار به دهان می‌شود و قیمت این ماسک‌ها ۱۰ درصد نمونه خارجی است.
کد خبر : 17770

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رسول دیناروند امروز در مراسم رونمایی از تجهیزات پزشکی و دارویی تولید شده در هلال احمر افزود: تولیدات پلت در هلال‌احمر به عنوان زیرساختی برای تولیدات دارویی است که کشور از آن بهره بسیاری خواهد برد.


وی همچنین با اشاره به تولید سولامر برای نخستین بار در داروسازی سها، عنوان کرد: مصرف این دارو در کشور در ۳ سال اخیر رشد ۵ برابری داشته است و لذا تولید این دارو از سوی هلال‌احمر از خروج ارز جلوگیری می کند.


رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: سیاست وزارت بهداشت حمایت از تولید داخل است و با توجه به این که داروی هلال‌احمر مجوز تولید را اخذ کرده به محض سپری شدن مراحل کننترل کیفیت در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.


وی با اشاره به تولید ماسک نانو در هلال‌ احمر، گفت: این ماسک ۱۰ درصد قیمت نمونه وارداتی را داشته و صد درصد صرفه‌جویی ارزی برای کشور دارند.


دیناروند با بیان اینکه ماسک های نانو تولید شده در هلال احمر مانع ورود ۹۰ درصد گردوغبار به دهان می شود، گفت: قیمت این ماسک ها ۱۰ درصد نمونه خارجی است.


وی با بیان اینکه این ماسک ها در آلودگی و گرد و غبار کاربرد مفیدی دارد، گفت: در این مورد دیگر ماسک‌های معمولی بی‌اثر هستند و این ماسک‌ها به علت داشتن لایه نانو، از ورود ۹۰ درصد گرد وغبار به دهان جلوگیری می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر