وزیر علوم: جهتگیری آموزشی در ایران به سوی کارآفرینی است
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، این دانشکده در چهار طبقه بهصورت اسکلت فلز در مساحت 7 هزار مترمربع بنا شد که هزار و ۷۰۰ متر از این طرح سال گذشته بهبهرهبرداری رسید. این دانشکده دارای سقف کامپوزیت، سیستم گرمایش و سرمایش از نوع تهویه مطبوع و موتورخانه مرکزی به مساحت ۳۶۰ مترمربع در اختیار دانشجویان و عوامل دانشگاهی قرارمیگیرد.
همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از پژوهشکده فناوری نانو و آزمایشگاه بیوتکنولوژی بازید کرد و نشستی با اعضای شورای این دانشگاه داشت. فرهادی در این نشست به آموزش سرآمد اشاره کرد و گفت: «هماکنون نمیتوان روشهای سنتی آموزش را به کار برد، بلکه باید از تکنولوژیها و شیوههای نوین آموزشی بهره گرفت. راهاندازی رشتههای جدید بینرشتهای و چندرشتهای جزو نیازهای ضروری است و تاکنون ۸۳۴ رشته تصویب و بازنگری شد.»
او بر دیپلماسی علمی تاکید کرد و گفت: «این امر جزو ضرورتها و برنامههای آموزش عالی و تاکیدات مقام معظم رهبری است که همکاریهای علمی بینالمللی باید در این عرصه فعال باشد و دورههای مشترک با حضور استادان داخلی و خارجی برگزار شود.»
همچنین وزیر علوم پیش از این برنامه با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، با آرمانهای شهدا تجدید میثاق کرد.
ایجاد ۲ میلیون مترمربع فضای آموزشی در دولت تدبیر و امید
فرهادی در مراسم افتتاحیه ساختمان شماره ۲ پارک علم و فناوری مازندران نیز که از دیگر برنامههای وزیر علوم در ساری بود، گفت: «بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی دولتی در کشور وجود دارد، حدود ۲ میلیون مترمربع از فضای آموزش دانشگاهی در دولت تدبیر و امید تکمیل و بهرهبرداری شده است.»
او گفت: «در این مکان دو محصول جدید کپسول گیاهی بیترملون کاهنده قند خون که در اینجا کشت و تولید میشود و مورد تایید وزارت بهداشت قرارگرفته است و کودهای تلفیقی و ترکیبی عالی و زیستی رونمایی شد.»
وزیر علوم، پارک علم و فناوری مازندران را مکان مناسبی برای انجام تحقیقات و پژوهشهای حوزه کشاورزی و منابع طبیعی دانست و گفت: «در این پارک شرکتهای دانشبنیان مستقر هستند و دانشجویانی که در مراکز رشد کار کردند، پایاننامههایشان را در زمینه تولید و بهینهکردن محصولات در این مکان تکمیل میکنند. ایران رتبه اول علم و فناوری منطقه را داراست و در بین ۲۵ کشور پیشرفته دنیا در رشد علمی و تولیدات علمی حائز رتبه اول است، جهتگیریهای آموزشی ما بیشتر به سمت کارآفرینی است.»
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «دانشگاه، مراکز رشد، پارک علم و فناوری و مراکز مهارتآموزی به صورت یک زنجیره هستند، امروز به سمتی حرکت میکنیم که رسالههای دورههای تحصیلات تکمیلی بیشتر کاربردی باشد و عمدتا موضوعات پایاننامهها از سوی دستگاههای اجرایی پیشنهاد میشود و نهایتا حاصل کار به صورت پروژه در اختیار دستگاهها قرار میگیرد.»
او از رونمایی سامانهای با عنوان ساعت در هفته گذشته در ایرانداک اشاره کرد و گفت: «در این سامانه دستگاههای اجرایی، نیازهای پژوهشی خود را و پژوهشگران توانمندیهای خود را عرضه میکنند و این سامانه فرصت خوبی برای تعامل دو طرف است.»
انتهای پیام/