صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
در پی درخواست گروه‌های حامی فلسطین در برزیل رخ داد

لغو قرارداد تامین امنیت المپیک ریودوژانیرو با شرکت صهیونیستی

دولت برزیل قرارداد مربوط به تامین امنیت رقابت‌های المپیک 2016 را با رژیم صهیونیستی لغو کرد.
کد خبر : 17765

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری الکترونیک انتفاضه، دولت برزیل امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشور قرارداد تامین امنیت المپیک سال آینده را که با یک شرکت امنیتی اسرائیلی بسته شده بود، به دلیل درخواست کمپین فلسطینیان لغو کرد.


بر اساس این گزارش، گروه آی‌اس‌دی‌اس(نظام دفاعی و امنیتی بین‌المللی) متعلق به رژیم صهیونیستی در سال 2014 اعلام کرد که مناقصه مربوط به قرارداد 2.2 میلیارد دلاری همکاری با دولت برزیل برای تامین امنیت رقابت‌های المپیک ریودوژانیرو را برده است و پایگاه خبری تایمز آو اسرائیل نیز این مسئله را یک موفقیت بی‌سابقه برای اسرائیل خواند.


اما روز هشتم آوریل سال جاری میلادی وزارت دادگستری برزیل خبر مربوط به پیروزی شرکت صهیونیستی را در این مناقصه تکذیب و اعلام کرد که هر نوع قراردادی که توسط کمیته ملی المپیک امضا می‌شود، مورد تایید دولت برزیل نیست و به این ترتیب قرارداد مذکور لغو شده است.


جولیو تورا، مدیر اجرایی شرکت کات که بزرگترین اتحادیه کارگری در برزیل است در این‌باره می‌گوید: لغو این قرارداد و اقدام دولت در دوری جستن از شرکت اسرائیلی باعث خوشحالی ماست، چرا که همکاری با شرکتی که در زمینه ارائه و توسعه تجهیزات و فناوری در تطابق با جنایت‌های اسرائیل فعالیت دارد، اقدامی غیرقانونی و شرم‌آور است.


این مسئله نوعی موفقیت برای شرکت‌های برزیلی خواهان تحریم اسرائیل محسوب می‌شود، این در شرایطی است که در سال گذشته نیز دولت برزیل در اقدامی مشابه قرارداد با یک شرکت تولید سلاح اسرائیلی را برای توسعه مرکز تحقیقات فضایی این کشور لغو کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر