صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

ادای دین نمایشگاه کتاب به پینوکیو

نشست «زیبایی ساده پینوکیو: یک داستان بدون مرز»، شنبه (16 اردیبهشت) با حضور تصویرگران کتاب کودک ایتالیایی و ایرانی در غرفه‌ی ایتالیای سرای ملل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
کد خبر : 177645

به گزارش گروه فرهنگی آنا از ستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گیدو اسکرابوتولو تصویرگر ایتالیایی و یکی از تصویرگران معاصر پینوکیو و همچنین الهام اسدی استاد دانشگاه و تصویرگر ایرانی از سخنرانان نشست «زیبایی ساده پینوکیو: یک داستان بدون مرز» بودند که در یک سخنرانی مشترک به بررسی تصویرهای مختلف پینوکیو در طول بیش از یک قرن گذشته پرداختند.


این دو هنرمند ضمن پرداختن به بهترین تصویرگران شخصیت پینوکیو در مورد تصویر جدید مینی‌مالیستی خود از این شخصیت گفتند. رمانی که کارلو کلودی نوشته است در ابتدا بنا بود به نام عروسک دستکشی نامگذاری شود که بعدها نام پینوکیو گرفت و پس از آن نیز واژه‌ی پینوکیو به معنای دروغگو در زبان ایتالیایی باب شد.


به گفته‌ی این هنرمندان از ویژگی‌های منحصر به فرد این اثر ادبیات کلاسیک آن است که تفسیرهای مختلفی می‌‌توان در بعدهای سیاسی، اجتماعی و فلسفی از آن داشت.


گیدو اسکرابوتولو در ادامه گفت: اوگو فلرس در سال 1881 برای نخستین بار پینوکیو را به تصویر کشید و پس از آن هنرمندان دیگری از جمله جکو ویتی که به عموی پینوکیو معروف است و در عرض سی سال، چهار بار تصویر آن را کشیده است.


الهام اسدی نیز یادآور شد: لورنزو متوتی، روبرتو اینوچنتی، امانوئل لوزاتی، جیانلویگی توکافوندو و گیدو اسکرابوتولو از تصویرگرانی هستند که بین سال‌های 1921 تاکنون به سبک‌های مختلف پینوکیو را روی کاغذ آوردند.


سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر