صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی خبر داد:

افزایش 30درصدی تولید از میادین مشترک نفت مرکزی/ تشکیل تیم‌های مشترک با عراق برای توسعه میادین مشترک  

مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: تولید از میادین مشترک شرکت نفت مناطق مرکزی ظرف سه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.
کد خبر : 177634

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، احمد رجبی، مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی‌ گفت: شرکت نفت مرکزی مهم‌ترین شرکت تامین‌کننده گاز کشور در خشکی است و سهمی 40 تا 45 درصدی را دارا می‌باشد.


به گفته وی، اکثر میادین مشترک این شرکت نفتی هستند و در استان‌های ایلام و کرمانشاه قرار دارند.


رجبی این میادین را شامل آباده، پایدار غرب، نفت‌شهر و دهلران عنوان کرد و افزود: 20 تا 25 میدان مشترک نیز توسعه پیدا نکرده‌اند و در تلاشیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.


وی به تشکیل تیم‌های مشترک با عراق برای توسعه همزمان میادین مشترک دو کشور اشاره کرد و افزود: در دنیا زمانی که یک مخزن مشترک وجود داشته باشد، هر دو کشور آن مخزن را توسعه داده،‌ برداشت می‌کنند تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند.


مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی در ادامه گفت: همین رویکرد برای میادین مشترک ایران و عراق وجود دارد، اما مساله داعش سبب شده تا مذاکرات به کندی پیش برود.


به گفته وی، طرف عراقی می‌خواهد توسعه‌دهنده این میادین، یک شرکت بین‌الملل بی‌طرف باشد.


وی میزان تولید نفت این شرکت را روزانه 208هزار بشکه عنوان کرد و افزود: این شرکت ظرفیت تولید 280میلیون مترمکعب گاز را داراست، اما با ورود به فصل گرم و آغاز تعمیرات اساسی در حال‌حاضر تولید گاز شرکت روزانه 190میلیون مترمکعب است.


رجبی به بسته‌های سرمایه‌گذاری که برای توسعه میادین این شرکت تدوین شده‌اند اشاره کرد و افزود: ارزش این بسته‌ها 8.5میلیارد دلار است که در سه بخش میادین نفتی، میادین گازی و احداث ایستگاه‌های تقویت فشار گاز در اختیار متقاضیان قرار دارد.


وی به امضای 8 تفاهمنامه مطالعات اولیه با شرکت‌های نفتی اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها شامل OMV اتریش، یک شرکت آلمانی، 3 شرکت از روسیه و شرکت‌هایی از لهستان و مالزی است که میادین چشمه‌خوش‌، سومار، دهلران و پایدار را شامل می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر