صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

استقبال آلمان از ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه

وزارت امور خارجه آلمان با استقبال از توافق ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه اعلام کرد هرگونه اقدامی که موجب کاهش خشونت شود و دسترسی کمک‌های بشردوستانه را تسهیل کند مورد استقبال قرار می‌گیرد.
کد خبر : 177578

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از ایسنا، وزارت امور خارجه آلمان با صدور بیانیه‌ای از توافق ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه استقبال کرد و آن را اولین گام برای برقراری موفقیت‌آمیز آتش‌بس در سراسر سوریه برشمرد.


براساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آلمان در این بیانیه آمده است: «توافق ایران، روسیه و ترکیه با هدف ایجاد مناطق امن در برخی نقاط تحت درگیری در سوریه امروز (شنبه) به اجرا درآمد. بسیاری از جزئیات این توافق هنوز تکمیل نشده است. ما همچنین گزارشاتی نگران‌کننده درباره نقض آن دریافت کرده‌ایم که درحال حاضر راستی‌آزمایی آن مشکل است.»


وزارت امور خارجه آلمان در ادامه آورده است: «اگر در روزها و هفته‌های آینده تلاش‌ها برای توقف جنگ در چهار منطقه سوریه که به شدت درگیر جنگ هستند به موفقیت بیانجامد، این اتفاق یک پیام مهم را منتقل خواهد کرد. هرچند این امر تنها می‌تواند اولین گام در جهت برقراری موفقیت‌آمیز آتش‌بس در تمام سوریه باشد.»


در ادامه این بیانیه آمده است: «هرگونه ابتکار عمل که خشونت را کاهش دهد و دسترسی کمک‌های بشردوستانه را تضمین کند و پرسنل سرانجام بتوانند دسترسی نامحدود به افراد آسیب دیده پیدا کنند، به طور اساسی مورد استقبال قرار می‌گیرد. توافق آستانه به وضوح یک الزام است و اکنون تمام طرف‌ها مسئول تضمین اجرای این توافق هستند و باید هرآنچه در توان دارند برای آن به کار گیرند. به ویژه روسیه و ایران که از حکومت سوریه پشتیبانی می‌کنند باید با این توافق همکاری داشته باشند.»


وزارت امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرده است: «علاوه بر این مذاکرات ژنو باید به سرعت از سر گرفته شود. در این صورت آنچه در آستانه حاصل شد می‌تواند به بخشی از فرآیند ژنو تحت رهبری سازمان ملل تبدیل شود. هرچه این دو مسیر به یکدیگر مرتبط شوند، شانس اینکه تعهدات روسیه، ایران و ترکیه در بلندمدت حفظ شود بیشتر خواهد بود واین یک امید واقعی برای مردم سوریه ایجاد خواهد کرد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر