صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
خبرگزاری رسمی کره شمالی:

نقشه ترور رهبر کره شمالی شکست خورد

دولت کره‌شمالی می‌گوید توطئه‌ مربوط به ترور کیم جونگ اون، رهبر این کشور خنثی شده است.
کد خبر : 177156

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت سی‌ان‌ان، در ادامه تنش میان آمریکا و کره‌شمالی، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی در گزارشی 1800 کلمه‌ای اعلام کرد که سرویس امنیتی آمریکا (سی‌آی‌ای) با همکاری سرویس امنیتی کره‌جنوبی (آی‌اس) تلاش داشته‌اند که کیم‌جونگ‌اون را به وسیله مواد شیمیایی ترور کنند.


این گزارش می‌گوید که قرار بوده این حمله در جریان یک مراسم عمومی انجام شود. کره‌شمالی طی هفته‌های پیش مشغول برگزاری مراسم مربوط به بنیان‌گذاری این کشور بوده است.


این گزارش می‌گوید که برخی از اتباع کره‌شمالی نیز در این پروژه مداخله داشته‌اند. قرار بوده مواد رادیو در این حمله مورد استفاده قرار گیرد.


هنوز رسانه‌های مستقلی که این گزارش را منتشر کرده‌اند نمی‌توانند این موضوع را تایید یا رد کنند. سرویس امنیتی کره‌جنوبی نیز حاضر نشده است در این رابطه چیزی به سی‌ان‌ان بگوید.


بنا به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی این طرح به تازگی کشف و خنثی شده و در جریان آن برخی از اتباع کره‌شمالی استخدام شده بودند تا در عوض دریافت پول و تحویل سلاح، ترور را انجام بدهند.


طبق این گزارش، طراحی اولیه ترور در سال 2014 انجام شده است زمانی که سرویس‌های امنیتی کره‌جنوبی و آمریکا یک کارگر کره‌شمالی را که در صنایع چوب در شرق روسیه کار می‌کرده است به استخدام خود درمی‌آورد. طی سال‌های بعدی تماس‌های بیشتری میان این فرد و این سرویس‌ امنیتی انجام و قرار بوده که کار ترور در جریان بازدید کیم‌جونگ اون از یک رژه نظامی انجام گیرد.


جزئیات دیگری از این موضوع، از جمله چگونگی افشای آن، تعداد افراد احتمالی که درباره آن بازداشت شده‌اند و میزان نزدیکی مرتکبان آن به هدف منتشر نشده است. همچنین مقامات امنیتی آمریکایی نیز هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.


تنش میان کره‌شمالی و آمریکا طی ماه‌های اخیر شدت گرفته است. پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا حملات لفظی واشنگتن به پیونگ‌یانگ افزایش پیدا کرده و در مقابل کره‌شمالی بر فعالیت‌های موشکی و اتمی‌اش افزوده است.


دولت چین مهم‌ترین متحد کره‌شمالی ضمن آنکه از آمریکا خواسته است تا از دست زدن به اقدامات برگشت‌ناپذیر خودداری کند از دولت کره‌شمالی نیز خواسته تا به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد اعلام بگذارد.


با وجود این پیونگ‌یانگ ترجیح داده که از توصیه‌های متحد خود پیروی نداشته باشد. انتشار گزارشی درباره تلاش آمریکا و کره‌جنوبی مبنی بر ترور رهبر کره‌شمالی آخرین صحنه از درگیری و تنش میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن است.


انتهای پیام/

ارسال نظر