صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

بازداشت دو مبلغ داعشی در بارسلونای اسپانیا

پلیس اسپانیا از بازداشت دو مبلغ ایده‌های داعش در این کشور خبر داد.
کد خبر : 17712

به گزارش سرویس بین‌الملل آنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات پلیس اسپانیا اعلام کردند دو فرد را که در تلاش برای ترویج و تبلیغ شعارها و نظریات گروه تروریستی داعش بوده‌اند، در شهر بارسلونا در شمال شرقی این کشور بازداشت کرده‌اند.


بر اساس این گزارش، این دو فرد امروز در بارسلونا در حالی بازداشت شده‌اند که از چند پروفایل اینترنتی برای ترویج عقاید خود استفاده و به طور رسمی اقدام به بیان نظرات و ایده‌های گروه داعش می‌کردند.


وزارت کشور اسپانیا که در بیانیه‌ای این خبر را منتشر کرد، از ارائه جزئیات بیشتر درباره این خبر خودداری کرده است، این در حالی است که نیروهای پلیس این کشور در یک سال اخیر بیش از 40 فرد مظنون به همکاری با داعش را بازدشت کرده‌اند و تلاش خود را برای مقابله با پیوستن جوانان افراطی به گروه تروریستی در سوریه و عراق یا انجام حملات تروریستی توسط اعضای این گروه در داخل خاک اسپانیا افزایش داده است.


از زمان تشکیل داعش در سوریه و گسترش پیوستن جوانان اروپایی به این گروه، مقامات امنیتی کشورهای غربی بارها نگرانی خود را از بازگشت شهروندان این کشورها در شرایطی که تحت آموزش فکری و عملی داعش قرار گرفته‌اند، اعلام کرده‌اند و این در حالی است که در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعدددی از انجام حملات تروریستی در کشورهای مختلف که عاملان آن اعضای داعش معرفی شده‌اند، منتشر شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر