صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶

«کنترل و مدیریت یکپارچه‌ی پروژه» در یک کتاب

«کنترل و مدیریت یکپارچه‌ی پروژه: ابتدا تئوری و سپس کاربرد» نوشته‌ی ماریو ونهوک با ترجمه‌ی روح الله قادری و توسط انتشارات جمهوری منتشر شد.
کد خبر : 176838

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، این کتاب که یکی از جدیدترین و پرکاربردترین کتاب‌ها در زمینه‌ی کنترل پروژه است در نمایشگاه کتاب رونمایی شد.


امید خیاط، دبیر مجموعه‌ کتاب‌هایی که این کتاب دومین آن است، درباره‌ی اهمیت موضوع این کتاب گفت: «یکی از مهمترین چالش‌های کشورهای در حال توسعه مدیریت پروژه است که محدودیت های منابع و زمان اهمیت آن را دوچندان می کند. کلیه فعالیت های تجاری، تولیدی و خدماتی را می توان در چارچوب پروژه هایی تعریف کرد که تکمیل به‌موقع آن در یک بودجه‌ی مشخص نیازمند مدیریت پروژه است. سیستم‌های کنترل و نظارت پروژه بایستی دارای فرآیندهایی باشند که به‌منظور نظارت بر پیشرفت پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌گونه‌ای که بتوان در زمان مناسب مشکلات بالقوه را شناسایی کرد. در صورت لزوم برای بهره‌برداری از فرصت‌های پروژه یا بازگشت پروژه‌ی در معرض خطر، می‌توان اقدامات اصلاحی انجام داد و لازمه‌ی این امر این است که عملکرد پروژه به‌صورت منظم نظارت و ارزیابی شود تا انحراف از برنامه‌ی مبنای پروژه شناسایی شود. بنابراین، نظارت بر پیشرفت و عملکرد پروژه‌ی در حال پیشرفت مستلزم ابزارها و تکنیک‌هایی است که باید در یک سیستم پشتیبانی از تصمیم‌گیری واحد ادغام شوند. فهم عناصر و مفاهیم اصلی لازمه‌ی استفاده و به‌کارگیری موفق مفاهیم کنترل پروژه در سیستم کنترل و مدیریت یکپارچه‌ی پروژه است. این کتاب مدیریت پروژه‌ها از طریق یکپارچه‌سازی برنامه‌ریزی پایه، تجزیه‌وتحلیل ریسک برنامه و کنترل پروژه را ارائه می دهد. برنامه ریزی پروژه، تحلیل ریسک پروژه و کنترل پروژه از مهمترین سرفصل هایی است که می تواند موفقیت و شکست پروژه را رقم بزند. خواندن این کتاب به مدیران پروژه و کارشناسان کنترل پروژه در کلیه صنایع پیشنهاد می شود.»


کتاب حاضر می‌تواند با انتخاب بخش‌های مناسب، کتاب درسی مفیدی برای بسیاری از رشته‌های دانشگاهی، علی‌الخصوص رشته‌های مهندسی، باشد. درس کنترل پروژه علاوه بر اینکه یکی از دروس اصلی رشته‌ی مهندسی صنایع است، در رشته‌های مدیریت نیز می‌تواند تدریس شود و مورد استفاده قرار بگیرد.


علاوه بر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، سازمان‌های صنعتی، شرکت‌های پیمانکاری، شرکت‌های مهندسین مشاور و سایر سازمان‌هایی که به‌نحوی با امور طراحی، نظارت و اجرای طرح‌های صنعتی، عمرانی و یا پژوهشی سروکار دارند، از مباحث مربوط به کنترل پروژه استفاده می‌کنند.


در این کتاب، ابتدا مفاهیم و معیارهای مدیریت پروژه توضیح داده شده است. این مفاهیم شامل داده‌های پروژه و روش‌های مدیریت ارزش کسب‌شده، برنامه‌ی کسب‌شده، مطابقت برنامه، پیش‌بینی هزینه، اندازه‌گیری و تحلیل خطر برنامه، شبیه‌سازی پیشرفت پروژه و روش‌های کنترل برنامه بوده که در توضیحات مربوط به آن‌ها، بیشتر جنبه‌ی ریاضیاتی مطرح شده است. همچنین، روش‌های استفاده از این مفاهیم و معیارها در ارائه‌ی گزارش نیز توضیح داده شده است. علاوه‌براین، تمامی معیارها و محاسبات مربوط به آن‌ها، بر روی پروژه‌های ساختگی نیز نشان داده شده است، تا هم پتانسیل روش‌های موجود را نشان داده و هم به درک بهتر این معیارها و روش‌ها کمک کند.


این کتاب با قیمت 25 هزار تومان منتشر شده است.




انتهای پیام/

ارسال نظر