صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶

وقتی جهانگردان از زیبایی‌های سیستان و بلوچستان می‌گویند/ جهانگرد ایتالیایی: حضور قاچاقچیان در بلوچستان دروغ است

استان سیستان و بلوچستان از استان‌های دیدنی و تاریخی کشورمان است که برخلاف تصورات برخی از مردم، از امنیت و آرامش بسیار خوبی برای میزبانی از گردشگران برخوردار است. این استان با بناهای تاریخی، طبیعت دست‌نخورده‌اش، صنایع دستی ارزشمند و همچنین مردم خونگرمش مقصد مناسبی برای مسافران نوروزی است.
کد خبر : 176728

‌به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در کلیپ تصویری که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، جهانگردان اقصی نقاط جهان از زیبایی‌های استان سیستان و بلوچستان می‌گویند و هریک به زبان خود مردم دنیا را دعوت به بازدید از این استان زیبا و قدیمی می‌کنند.


جهانگرد لهستانی در این ویدئو از همه دعوت می‌کند که از استان سیستان و بلوچستان دیدن کنند. در این میان همچنین جهانگرد ایتالیایی می‌گوید که وجود قاچاقچیان در بلوچستان صحت ندارد و دروغ است و از نظر او بلوچستان مکانی امن است. او در معرفی بیشتر کشور ایران می‌گوید: مردم این منطقه انسان‌های بسیار خوبی هستنئد.


گردشگر فرانسوی نیز در این کلیپ تصویری می‌گوید: مکان‌های دیدنی زیادی در ایران وجود دارد اما در جنوب آن و در مجاورت کشور پاکستان، منطقه‌ای خاص به نام سیستان و بلوچستان است. این منطقه بسیار امن است و من از مردم دعوت می‌کنم که برای دیدن استان جنوبی به ایران سفر کنند من به خاطر این پیشنهاد خوب و سفر به این منطقه بسیار زیبا و زمانی که اینجا گذراندم از دوستانم تشکر می‌کنم.


گفتنی است سیستان و بلوچستان از جاذبه‌های تاریخی مثل کوه خواجه، شهر سوخته و قلعه بمپور برخوردار است. از دیگر طیبعت زیبایش می‌توان به کوه تفتان اشاره کرد که از جذابیت‌های این استان است. همچنین صنایع دستی همچون حصیربافی، سوزن ‌دوزی در بین ایران بسیار مطرح و معروف است. این خطه از کشورمان از مناطق گردشگری جذاب به شمار می رود و جزء تنها نقاط کشور است که از کویر به دریا می‌رسد.


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر