صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

حضور هیأت میراث‌فرهنگی در چهارمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی

هیأتی به‌ نمایندگی از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌ریاست سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در چهارمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی در باکو شرکت می‌کند.
کد خبر : 176644

به‌گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، «سومین اجلاس شبکه بین‌المللی پروژه جاده ابریشم» در روزهای چهاردهم تا هفدهم اردیبهشت 96، هم‌زمان با این مجمع، با همکاری یونسکو، کمیته ملی یونسکو و وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، برگزار می‌شود.


شبکه بین‌المللی پروژه جاده ابریشم که یکی از بخش‌های این مجمع است، به‌منظور تحقق شعار دهه 2013 ـ 2023 با عنوان «دهه بین‌المللی نزدیکی فرهنگ‌ها» به‌عنوان بخشی از اهداف یونسکو برای ایجاد صلح در جهان و با توجه به اهمیت جاده ابریشم در طول تاریخ تأسیس شد.


این بخش تاکنون دو اجلاس به‌منظور اهداف «دهه بین‌المللی نزدیکی فرهنگ‌ها» در سال‌های 2015 و 2016 در چین و اسپانیا برگزار کرده است که در آن‌ها نمایندگان رسمی 26 کشور عضو، گزارش‌هایی درباره فعالیت‌های گوناگون کشورهایشان درباره جاده ابریشم ارائه داده‌اند.


بنا بر این گزارش، رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری که امروز چهارشنبه 13 اردیبهشت به‌اتفاق هیئت همراه وارد باکو شد سخنانی درباره اهمیت جاده ابریشم، نقش و سابقه طولانی ایران در این جاده و اهمیت امروز آن ایراد خواهد کرد.


در چهارمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی موضوعاتی چون نقش ایمان، ادیان، مهاجرت، امنیت انسانی، ورزش، آموزش، هنر، توسعه پایدار، جلوگیری از بنیادگرایی خشونت‌بار، اعتمادسازی و همکاری میان فرهنگ‌ها و تمدن‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.


به‌دلیل اهمیت فوق‌العاده این مجمع، سیاست‌مداران، وزیران، رئیسان سازمان‌های بین‌المللی مختلف، فعالان فرهنگی، سفیران صلح و کارشناسانی از کشورهای عضو در آن شرکت می‌کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: باکو
ارسال نظر