صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

واحد بابل قهرمان مسابقات کشتی لوچو دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مازندران شد

دومین دوره مسابقات کشتی لوچو ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی بابل و نائب قهرمانی واحد قائم‌شهر به کار خود پایان داد.
کد خبر : 176076

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دومین دوره رقابت های کشتی لوچو دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گرامیداشت سالگرد راه اندازی دانشگاه آزاداسلامی با حضور سرپهلوانان و سرشناسان کشتی لوچو مازندران در سالن ورزشی یادگار امام(ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.


این رقابت‌ها با حضور بیش از 40 لوچو کاردانشجو از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و در پنج وزن 60-، 70-، 80-، 90 و 90+ باهم به رقابت پرداختند که در وزن 60- کیلوگرم رضا نقی زاده واحد بابل مقام اول، سید مهدی قریشی از واحد قائمشهر مقام دوم در 70- کیلوگرم رضا عبداله‌پور از بابل اول و هادی حسین پور از بابل دوم و در80- کیلوگرم شهریار محمودی از بابل اول محمدرضا خلیل پور دوم و 90- کیلو رضا مظفری از قائم‌شهر اول و سروش بابایی دوم و در 90+ کیلوگرم نیز ایمان محسن زاده و محمد حسین فیروزپور از واحد بابل اول و دوم شدند.


دومین دوره مسابقات کشتی لوچو اعضای هیأت علمی وکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با قهرمانی تیم ساری ونایب قهرمان واحد بابل به کار خود پایان داد.


این رقابت‌ها با حضور بیش از 38 لوچوکار از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران برگزار شد و در پنج وزن 60-، 70-، 80-، 90 و 90+ باهم به رقابت پرداختند.


در وزن 60- کیلوگرم امین اسماعیل زاده واحد ساری مقام اول، نورالدین سلیمانی از بابل مقام دوم و در 70- کیلوگرم مرتضی آقاجانی از بابل اول و ایمان قنبری از بابل دوم و جواد بشارتی ساری سوم در80- کیلوگرم عبداله دهقان از نور اول و جبرئیل نورانی از ساری دوم، مهدی سلیمانی از واحد نوشهر سوم و 90- کیلو حمید رضا اعلاء از نوشهر اول و حاج محمود نیازآذری از بابل دوم مرتضی خلعتبری از رامسر سوم و در 90+ کیلوگرم نیز حسین بهروزی از واحد نور اول و مجتبی دیوسالار از محمود آباد دوم و محمد برزگر از ساری سوم شدند.


عبداله نیازآذری در حاشیه این دوره از مسابقات با توجه به نقش و جایگاه کشتی سنتی لوچو، بیان کرد: «کشتی لوچو از ورزش‌های پهلوانی و سنتی مازندران است این ورزش سنتی یکی از عوامل کشتی قهرمانی کشور است.»


مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: «استان مازندران مهد کشتی جهان و کشور جایگاه بسیار مهمی برای معرفی و گسترش کشتی لوچو است.»


وی خاطرنشان کرد: «این فرهنگ کهن کشتی سنتی لوچو برای تقویت روح و جسم دومین بار بین دانشجویان و کارکنارن دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران برگزار می‌شود که استقبال خوبی از آن صورت گرفت، امیدواریم بتوانیم برای توسعه کشتی لوچو و ورزش های همگانی متناسب با این استان گامی برداریم.»


به نفرات اول، دوم و سوم هر پنچ وزن جوایزی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی بابل به رسم یادبود اهدا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر