صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
رحمانی خبر داد:

راه‌اندازی بیش از ۱۵ گرایش جدید در دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات

رئیس دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه در سال گذشته قریب به ۱۵ عضو هیئت علمی جدید در مجموعه دانشکده فنی و مهندسی این واحد جذب شده است، گفت: در سال جدید بر اساس برنامه‌ای مدون درصدد هستیم بین ۴۰ تا ۶۰ عضو هیئت علمی جدید را برای رشته‌های مختلف و جدید جذب کنیم.
کد خبر : 17579

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر امیر مسعود رحمانی اظهار کرد: برنامه آموزشی از سوی مدیران گروه، متناسب با رشته‌های زیر مجموعه و پیش بینی تعداد دانشجویان در رشته‌های جدید، مطابق با آخرین سرفصل مصوب دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه می‌شود.


رئیس دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات با توجه به راه اندازی بیش از ۱۵ گرایش جدید در سال تحصیلی جدید این واحد افزود: به منظور ارتقاء کیفیت آموزش و نیاز جامعه و علاقه‌مندی داوطلبان درخواست ایجاد و راه اندازی این بیش از ۱۵ گرایش ارائه شده است.








برای هریک از دروس که در سرفصل مصوب رشته تعریف شده است، طرح درس از سوی استاد مربوطه مشخص و در سایت دانشکده فنی و مهندسی قرار داده شده است تا دانشجویان موضوعات درس را بتوانند پیش از اخذ درس بررسی کرده و پس از ارائه درس نیز موضوعات تدریسی را دنبال کنند

وی اظهار کرد: راه اندازی رشته‌های مهندسی برق در گرایش‌های میکرو الکترونیک، الکترونیک دیجیتال و الکترونیک ابزارهای نیمه هادی، مهندسی عمران گرایشهای آب و سازه‌های هیدرولیکی، مهندسی خاک، مهندسی علوم و تکنولوژی پلیمر، مهندسی ورزش در مقطع ارشد در چندین گرایش و مهندسی هسته‌ای گرایش مواد و چرخه سوخت هسته‌ای، مهندسی عمران آب و سازه‌های هیدرولیکی، مهندسی پلیمر در مقطع دکتری از جمله رشته‌های مد نظر این دانشکده است که در صورت تصویب از سال تحصیلی جدید اقدام به پذیرش دانشجو خواهد شد.


رحمانی با توجه به اینکه گرایش‌های رشته مهندسی ورزش در مقطع ارشد برای اولین بار است که در ایران در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی خواهد شد، گفت: مهندسی ورزش رشته‌ای چند نظمی (بین رشته‌ای) و در برگیرنده رشته‌های مهندسی پزشکی، نساجی، برق، کامپیو‌تر و مکانیک است که سرفصل این رشته در تمامی گرایشهای آن از سوی دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات ارائه شده است.


وی ادامه داد: برای هریک از دروس که در سرفصل مصوب رشته تعریف شده است، طرح درس از سوی استاد مربوطه مشخص و در سایت دانشکده فنی و مهندسی قرار داده شده است تا دانشجویان موضوعات درس را بتوانند پیش از اخذ درس بررسی کرده و پس از ارائه درس نیز موضوعات تدریسی را دنبال کنند.


رحمانی با توجه به اینکه تنها مرکز تحقیقاتی موجود در دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات مرکز تحقیقات فناوری ارتباطات پیشرفته است، افزود: متأسفانه به دلیل مشکلات ساختاری و بروکراسی اداری و مستقل نبودن مرکز از نظر مالی، این مرکز اکنون فعال نیست، به عنوان مثال برای مکاتبات با مراکز صنعتی ابتدا باید نامه را به دانشگاه ارسال کنیم و سپس دانشگاه نامه‌ای به مراکز صنعتی بدهد، این بروکراسی اداری این شبه را در بین مراکز صنعتی ایجاد می‌کند که مراکز تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات استقلال لازم را ندارند. بهترین راه عملکرد مستقل مراکز تحقیقاتی واحد با نظارت کلی واحد است.


وی با بیان اینکه اکنون دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات دارای دو مجله فارسی زبان مهندس عمران با درجه علمی–پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مجله انگلیسی زبان journal of advances in computer engineering and technology است، تصریح کرد: علاوه بر این دو مجله سعی بر راه اندازی مجلات تخصصی دیگری در رشته‌های فنی و مهندسی این دانشکده داریم که از آنجمله می‌توان از مجله‌ای در زمینه هسته‌ای نام برد.


رحمانی ادامه داد: در هر سال تعداد زیادی مقاله ISI و ISC یا علمی پژوهشی از سوی اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی ارائه می‌شود، آمار مقالات ارائه شده در سال ۱۳۹۳ به تعداد بیش از ۱۵۰ ISI و ۲۰۰ ISC و علمی و پژوهشی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر