صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
اسماعیلی عنوان کرد

تسریع در صدور مجوز نشریات دانشجویی، مهم‌ترین مطالبه دانشجویان

مدیرکل ارتباطات فرهنگی و نشریات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهم‌ترین مطالبه حقوقی دانشجویان تسریع در صدور مجوز نشریات دانشجویی است.
کد خبر : 17571

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حبیب‌الله اسماعیلی در حاشیه برگزاری همایش ملی فرهنگ، هنر و اندیشه، برگزاری کلاس حقوق و تکالیف فعالیت‌های دانشجویی ویژه کار‌شناسان را یادآور شد و اظهار کرد: بر اساس سیاست روشنی که با تاکید معاون فرهنگی دانشگاه و مصوبه مدیریتی وجود داشت، قرار شد بین دانشجویان، کار‌شناسان و مدیران یک زبان مشترک پیدا کنیم که این زبان مشترک فصل‌الخطاب همه قضایا و البته «قانون» است.


وی افزود: بر همین اساس بخش مهمی از آیین‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در این کارگاه شرح داده شد.


مدیرکل ارتباطات فرهنگی و نشریات دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: از جمله موارد توضیحی در این کارگاه روند فرایند اخذ مجوز، کمیته ناظر بر نشریات در سطح واحد و مرکزی، شرح مشخصات اعضای آن، حقوق و تکالیف دانشجویی، نوع رسیدگی به مجوز‌ها، رسیدگی تخلفات و نشریات و تنبیه و تشویق‌ها بوده است.


وی ادامه داد: هر کدام از این اجزا مهم‌ترین موارد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سال ۸۳ بود که برای کار‌شناسان توضیح داده شد.


اسماعیلی گفت: شرایط بهبود، نوع حمایت از نشریات، مقررات و آیین ‌نامه کانون‌ها، روند اخذ مجوز، چگونگی شورای ناظر بر نشریات واحد، چگونگی شکل‌گیری شورای ناظر و تاکید بر اجرای قانون از دیگر مواردی بود که در کارگاه های آموزشی حقوق و تکالیف فعالیت‌های دانشجویی مطرح شد.


وی اصلی‌ترین مسئله مطرح شده را فرآیند طولانی اخذ مجوز نشریات دانست و افزود: این در حالی است که باید مجوز یک نشریه ۲۰ روزه صادر و در عرض یک ماه به اعتراضات رسیدگی شود.


این مسئول با بیان اینکه ۱۲۰ نفر کار‌شناس در این کلاس شرکت کردند، افزود: کار دانشگاهی باید بر اساس اجرای قانون و سیاست‌های کلان نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد تا مشکلات حل و این ناهماهنگی در سطوح مختلف برطرف شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر