صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

نشست مسئولان آموزش عالی ایران و وزارت آموزش تونس در وزارت علوم برگزار شد

نشست مشترک بررسی همکاری‌های علمی و فناوری ایران و تونس با حضور دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم کشورمان و نورالدین سالمی، معاون اجرایی وزیر آموزش عالی تونس امروز در محل وزارت علوم برگزار شد.
کد خبر : 175440

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، حسین سالار آملی در این نشست گفت: «کشور تونس از نگاه ایران یک کشور اسلامی پیشرفته و دارای تمدن غنی است و همیشه نگاه ملت ایران به ملت تونس مثبت بوده است. کشور تونس از نظر ظرفیت‌های علمی و فناوری موقعیت خوبی دارد و می‌تواند در کنار جمهوری اسلامی ایران الگوی کشورهای اسلامی در زمینه آموزش عالی و تحقیقات باشد.»


نورالدین سالمی معاون اجرایی وزیر آموزش عالی تونس نیز در این نشست گفت: «جمهوری اسلامی ایران با تونس روابط خوبی دارد و از اولین کشورهایی است که از انقلاب مردم تونس در ۶ سال گذشته حمایت کرد و تاکنون نیز این حمایت و پشتیبانی ادامه پیدا کرده است. ایران و تونس در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی روابط خوبی دارند و با مذاکرات امروز در زمینه علم و فناوری نیز پیش از پیش توسعه خواهد یافت.»


رئیس هیات اعزامی وزارت آموزش عالی تونس به ایران ادامه داد: «کشور تونس از ۶۰ سال گذشته موفقیت‌های خوبی در حوزه‌های علم و فناوری داشته است و در زمینه پزشکی و داروسازی نیز دستاوردهای چشمگیری دارد.»


معاون اجرایی وزیر آموزش عالی تونس افزود: «من با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی ایران آشنا هستم و می‌دانم این موسسات بسیار پیشرفته هستند. برای تقویت همکاری‌های علمی با این موسسات و دانشگاه‌ها به ایران آمده‌ایم.»


در ادامه این نشست روسای دانشگاه‌های ایرانی و تونسی حاضر در جلسه توانمندی‌های دانشگاه‌های کشورهای خود را معرفی و در زمینه گسترش همکاری‌های علمی تبادل نظر کردند.


روسای دانشگاه‌های بوعلی سینای همدان و صنعتی جندی شاپور، معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی، مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان، رئیس مرکز هماهنگی توسعه فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم و مسئولان دفاتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌های زنجان و کاشان از طرف ایران و روسای دانشگاه‌های قفصه، المنستیر، قابس و دانشگاه مجازی تونس و مدیرکل تحقیقات و فناوری از طرف تونس در این گفت‌وگوها حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر