صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶

نمایشگر کروی معلق ساخته شد

یک شرکت ژاپنی موفق شد نمایشگری معلق و دوار بسازد که از تکنولوژی LED بهره می‌گیرد.
کد خبر : 175000

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Docomo، فینال مسابقات سوپر جام فوتبال آمریکایی امسال یک میهمان عجیب داشت؛ نمایشگری گرد که در آسمان ورزشگاه تصویر پخش می‌کرد اما این نمایشگر تنها یک پیکسل داشت و کیفیت مطلوبی نداشت. اکنون یک شرکت ژاپنی به نام دوکومو توانسته است نمایشگری با کیفیت 144 در 136 پیکسل بسازد که به کمک پهپاد داخلی خود پرواز می‌کند و تصاویر را به‌صورت متحرک و ثابت به نمایش در می‌آورد.


این پهپاد کروی که شبیه یک تلویزیون توپی‌ است، با استفاده از تکنولوژی LEF و هولوگراف ساخته شده است و به گفته سازنده، بهره‌گیری از مکانیزم نمایش هولوگرافیک، به این نمایشگر امکان پخش تصویر حین پرواز و بدون اضافه‌وزن را داده است. روش کار به‌ این شکل است که سیستم تصویرساز با سرعت بالا و در جهت افقی می‌چرخد و حس یک تصویر ثابت را روی بدنه خارجی ایجاد می‌کند. همچنین وقتی پهپاد در حال چرخیدن باشد، تصویرساز ثابت می‌شود تا شکل تصویر به‌هم نریزد و سرعت بیشتر از حد نیاز نباشد.


دوکومو اعلام کرده است که تا 10 ماه دیگر کار تولید انبوه و فروش این پهپاد-نمایشگر را انجام می‌دهد و آن را به بازار می‌فرستد. این نمایشگر در کنسرت‌ها، ورزشگاه‌ها و گردهم‌آیی‌های بزرگ کارهای مختلفی از جمله تبلیغات محیطی را برعهده می‌گیرد و از آنجا که بدون سیم و بدون نیاز به محل نصب است، می‌تواند به جای تملک در امکان، در تملک اشخاص حقیقی یا حقوقی قرار گیرد و در مکان‌های مختلفی به‌کار گرفته شود.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر