صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶

آغاز رقابت 878 هزار داوطلب آزمون کارشناسی‌ارشد از پنجشنبه/ امروز، آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از فردا 7 اردیبهشت با رقابت بیش از 878 هزار داوطلب آغاز می‌شود و داوطلبان فقط تا پایان امروز برای دریافت کارت ورود به جلسه فرصت دارند.
کد خبر : 174616

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 96 دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور با رقابت 878 هزار و 388 داوطلب در 168 حوزه امتحانی، فردا پنجشنبه 7 اردیبهشت آغاز می‌شود و تا جمعه 8 اردیبهشت ادامه دارد.


داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فقط تا پایان وقت امروز فرصت دارند تا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و کارت ورود به جلسه این آزمون را دریافت کنند.


از 878 هزار و 388 داوطلب ثبت‌نام‌کننده در این آزمون، 430 هزار و 66 نفر زن و 448 هزار و 322 نفر مرد هستند. همچنین از این تعداد، 533 هزار و 551 داوطلب در گروه علوم انسانی، 45 هزار و 228 داوطلب در گروه علوم پایه، 200 هزار و 194 داوطلب در گروه فنی مهندسی، 27 هزار و 915 داوطلب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، 69 هزار و 343 داوطلب در گروه هنر و 2 هزار و 157 داوطلب در گروه دامپزشکی ثبت‌نام کرده‌اند.


نتایج اولیه آزمون کارشناسی‌ارشد از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در اواسط خرداد امسال اعلام می‌شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند برای پذیرش در کد رشته‌ محل‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جز دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سایت این سازمان انتخاب رشته کنند.


برای پذیرش در کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، باید بعد از اعلام نتایج از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر