صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶

روایت تکان‌دهنده دبیر کل سازمان ملل متحد از بحران یمن

دبیرکل سازمان ملل متحد در مراسم افتتاحیه کنفرانس بحران انسانی یمن درباره فاجعه‌ای که در یمن در حال رخ دادن است گفت جامعه جهانی ناگزیر از اقدام فوری برای نجات یمن است.
کد خبر : 174514

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه الجزیره، آنتونیو گوترش در مراسم افتتاحیه کنفرانس بحران انسانی در یمن که در ژنو برگزار می‌شود گفت: «19 میلیون یمنی نیازمند کمک‌های فوری هستند و بیش از 2 میلیون کودک از روند آموزشی خارج شده‌اند.»


وی افزود:‌ «اوضاع انسانی یمن (به قدری فاجعه‌بار است که) هر روزه 50 کودک را قربانی خود می‌کند. ما توانسته‌ایم تنها در سال جاری به 5.8 میلیون یمنی کمک کنیم.»


گوترش با بیان اینکه کودکان یمنی بر اثر سوءتغذیه در حال جان دادن هستند تصریح کرد جنگ در این کشور باعث تخریب بخش گسترده‌ای از تاسیسات درمانی و مراکز خدمت‌رسانی پزشکی شده است.


وی با تاکید بر اینکه ناگزیر از اقدام فوری برای نجات یمن هستیم، از مجامع جهانی خواست تا برای حل بحران انسانی یمن 1.2 میلیارد دلار کمک کنند.


وب‌سایت شبکه العربیه همچنین خبر داد که عربستان در این کنفرانس بین‌المللی، برای کمک به بحران انسانی یمن 150 میلیون دلار اختصاص داد. همچنین امارات 100 میلیون دلار برای این موضوع اختصاص داد.


عربستان و امارات در حالی این کمک را اختصاص داده‌اند که خود با تشکیل و حضور در ائتلاف عربی اقدام به بمباران مناطق مختلف یمن می‌کند و نقشی عمده در بروز فجایع انسانی در این کشور برعهده دارند.




انتهای پیام/

ارسال نظر