صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
لیگ قهرمانان آسیا؛

الاهلی سکوی صدرنشینی استقلال در آسیا/ حذف الفتح شرط صعود آبی‌های خوزستان

استقلال برای ایستادن در صدر جدول خود گروه باید الاهلی امارات را شکست دهد.
کد خبر : 174372

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در ادامه دیدارهای هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز دو نماینده آبی‌پوش فوتبال کشورمان به مصاف رقبای عربی خود می‌روند. این در حالی است که پیروزی استقلال‌های فوتبال ایران به منزله صعود قطعی این دو تیم به مرحله بعدی رقابت‌هاست.


استقلال - الاهلی امارات


آبی‌پوشان پایتخت ایران برای صعود به مرحله بعدی مسابقات باید از سد نماینده امارات بگذرند. تیمی که تنها شکست این فصل آبی‌ها را دوم اسفندماه در هفته اول مسابقات مرحله گروهی رقم زد و حالا به خاطر همان پیروزی نه به واسطه تفاضل گل بهتر تیم صدرنشین گروه است. شاگردان منصوریان برای آنکه بتوانند در هفته پایانی برای صدرنشینی تلاش کنند باید امروز برابر الاهلی برنده شوند تا تنها با یک تساوی برابر التعاون به طور قطع صدرنشین شوند. تیم منصوریان هفته گذشته جدال مهم نایب قهرمانی را به تراکتورسازی باخت تا بخت این تیم برای رسیدن به این مهم پایین بیاید و این مسئله کمی از لحاظ روحی آبی‌پوشان را تحت‌تاثیر قرارداده است.


نکته دیگر اینکه الاهلی در بازی رفت از سد استقلال گذشته و بازیکنان این تیم ضمن آنکه انگیزه فراوانی دارند تا برنده این بازی مهم شوند اما نگران این مسئله هم هستند که حریف اماراتی بتواند با انجام یک بازی بسته و زیرکانه با امتیاز از تهران خارج شود. برای همین علیرضا منصوریان علاوه بر آنکه ذهنیت مناسبی برای شاگردانش ایجاد کرده که از تمام توانایی‌شان برابر الاهلی استفاده کند از تماشاگران استقلال هم خواسته تا به‌عنوان یار دوازدهم حضور پرشوریی در استادیوم آزادی داشته باشند. بدون شک صدرنشینی استقلال می‌تواند به اعتبار فوتبال ما در آسیا بیافزاید و باید دید شاگردان منصوریان چه عملکردی برابر نماینده امارات خواهند داشت.


دیدار دو تیم ساعت ۲۰:۱۵ سه‌شنبه پنجم اردیبهشت در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و در دیگر دیدار این گروه، از ساعت ۱۶:۳۰ لوکوموتیو ازبکستان در تاشکند، میزبان التعاون عربستان است.


جدول گروه A


۱ - الاهلی امارات، ۷ امتیاز


۲ - استقلال ایران، ۷ امتیاز


۳ - التعاون عربستان، ۴ امتیاز


۴ - لوکوموتیو ازبکستان، ۴ امتیاز


الفتح عربستان - استقلال خوزستان


شاگردان سیروس پورموسوی اگر هفته گذشته مغلوب لخویا قطر نمی‌شدند حالا به عنوان تیم صدرنشین به مصاف نماینده عربستان می‌رفتند. البته آنها با پیروزی در این بازی مجوز صعود خود را می‌گیرند و در هفته آخر می‌توانند امیدوار باشند با توقف نماینده قطر به عنوان تیم نخست به مرحله بعدی صعود کنند. دیدار رفت دو تیم با یک گل به سود نماینده آبی‌پوش فوتبال ایران به پایان رسید و انتظار پیروزی در بازی امروز هم اتفاقی نشدنی نیست.


استقلال خوزستان هفته گذشته به رغم آنکه 2 روز هم تمرین نکرده بود ولی توانست در دربی خوزستان از سد فولاد عبور کند تا بخت بیشتری برای کسب رتبه تک رقمی در لیگ برتر داشته باشد. آنها اگر حریف عربستانی را دست‌کم نگیرند بدون شک می توانند برنده باشند. هر چند الفتح هنوز شانس صعود دارد و اگر بتواند نماینده آبی‌پوش فوتبال ایران را صعود کند جای این تیم را در جدول می گیرد. برای همین آنها حداکثر تلاش‌شان را می کنند تا در قطر برنده جدال حساس با استقلال خوزستان باشند. اتفاقی که با همت بازیکنان آبی‌پوش ایران شکل نخواهد گرفت و این شاگردان پورموسوی هستند که حکم صعود خود را در قطر خواهند گرفت.


دیدار دو تیم ساعت ۲۰ آغاز می‌شود و در دیگر دیدار گروه دوم، از ساعت ۲۰:۳۰، الجزیره امارات میزبان لخویا قطر است.


جدول گروه B


۱ - لخویا قطر، ۸ امتیاز


۲ - استقلال خوزستان ایران، ۷ امتیاز


۳ - الفتح عربستان، ۵ امتیاز


۴ - الجزیره امارات، یک امتیاز



انتهای پیام/

ارسال نظر