صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
سیدحسین دهدشتی:

در دوره‌هایی برای افزایش مشارکت بر تخلفات انتخاباتی چشم‌پوشی می‌کردند

نماینده مردم آبادان و عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی، با تأکید بر ضرورت برخورد جدی با تخلفات و مفاسد اداری و اقتصادی گفت: در دوره‌هایی در زمان انتخابات مجلس و در برخی از حوزه‌های انتخابیه، تخلفاتی صورت می‌گرفت که مسئولان برای افزایش مشارکت مردمی با این تخلفات برخورد نمی‌کردند.
کد خبر : 17389

سید حسین دهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اهمیت مبارزه با فساد به خصوص فساد در مسئولان اظهار کرد: انتقادی که به وزارت کشور وارد است، این است که مانند رئیس‌جمهوری سابق که حرف‌هایی می‌زد و ادعایی مبنی بر داشتن فهرست مفسدان مطرح می‌کرد اما هیچ‌گاه اقدام جدی صورت نمی‌گرفت، عمل کرده است. انتظار داریم به این تخلفات سیدگی شود همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها و بارها بر مبارزه با فساد به خصوص مفاسد اقتصادی تأکید داشتند.


وی ادامه داد: واقعیت‌های تلخی در جامعه وجود دارد که شاید برخی جاها بسیار محدود باشد اما اثر روحی، روانی و بی‌اعتمادی که بین مردم دارد، بسیار زیاد است.


عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی، با اشاره به تخلفات صورت‌گرفته در انتخابات مجلس تصریح کرد: در برخی از حوزه‌های انتخابیه در دوره‌های گذشته شاهد بودیم که تخلفاتی صورت می‌گرفت و بعد از آنکه رصد می‌کردیم می‌دیدیم که منابع اقتصادی هم پشت این قضایاست.


دهدشتی در ادامه تصریح کرد: گاهی مجریان انتخابات و مسئولان اجرایی از تخلفات صورت گرفته در انتخابات چشم‌پوشی می‌کردند و زمانی‌که از آنها می‌پرسیدیم چرا با تخلفات برخورد نمی‌کنید، می‌گفتند برای آنکه مشارکت بالا برود.


نماینده آبادان با بیان اینکه «این موارد هرچند دارای حساسیت بالایی نیستند، اما بر آرامش روانی مردم تأثیر منفی می‌گذارد»، گفت: زمانی‌که مردم می‌بینند مسئولان و کسانی‌که داعیه‌دار قانون‌گذاری و اجرای قانون هستند تخلف می‌کنند، بی‌اعتماد می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: یک زمانی است که یک کارمند دولت در خفا تخلف می‌کند و مردم این تخلف را نمی‌بینند، شاید در این مورد مسئله‌ای پیش نیاید، اما اگر همین تخلف کوچک را ببیند ولی از سوی دستگاه قضا و مراکز مربوطه با آن برخورد نشود، حس بدی در مردم به‌وجود می‌آید؛ حال اگر این تخلفات از سوی مسئولان، نمایندگان و دولتمردان باشد اثرات منفی آن در جامعه به مراتب بیشتر است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان این مطلب افزود: مردم هیچ‌گاه انتظار ندارند که نیروی انتظامی یا قاضی و روحانی خلاف قانون و شرع انجام دهد زیرا این مسئولیت‌ها جایگاه بالایی در جامعه دارند؛ بنابراین اگر در بین قانون‌گذاران و مسئولان اجرایی تخلف صورت گیرد اثر روانی بدی در مردم ایجاد می‌کند.


وی تصریح کرد: اگر فساد بین نماینگان مجلس یا مسئولان اجرایی کشور ریشه کند، آسیب‌های سنگینی به جامعه وارد می‌کند که باید به‌طور منطقی و کارشناسی شده به این موضوع رسیدگی شود.


دهدشتی همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در مبارزه با مفاسد اظهار کرد: رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در مبارزه با فساد جایگاه ویژه و تعیین‌کننده‌ای دارند، اما باید در یک فضای منطقی و غیراحساسی وظیفه اطلاع‌رسانی خود را انجام دهند.


این عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی معتقد است که پرداختن رسانه به مفاسد و پیگیری آن‌ که معمولا از سوی مسئولان مطرح می‌شود، می‌تواند کمک زیادی به برخود با متخلفان کند.


نماینده آبادان در مجلس افزود: گاهی مفاسدی در جامعه وجود دارد که مسئولان از آن بی‌خبر هستند و زمانی‌که رسانه به آن می‌پردازد توجه و حساسیت مسئولان را به آن موضوع جلب می‌کند.


وی با اشاره به موضوع هشدار وزیر کشور درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات و عقب‌نشینی وی در جلسه مجلس گفت: مسئولان باید در طرح موضوع‌ها دقت داشته باشند، اینکه آقای رحمانی‌فضلی در جاهایی درباره موضوع پول‌های کثیف خبری داده بود و بعد در مجلس حرف‌های قبلی خود را نقض کرد جای گله دارد. ما انتظار داشتیم که حداقل در صحن علنی مجلس زوایای این موضوع را روشن کند اما شاهد عقب‌نشینی وی بودیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر