صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۲۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶

رئیس مجلس: حضور گسترده مردم در انتخابات می‌تواند مسیر بازدارنده‌ای برای شیطنت‌ها باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ضرورت حضور مردم در انتخابات تاکید کرد: این عامل می‌تواند از ورود شیطنت‌ها پیشگیری کند.
کد خبر : 173877

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان ناجا درباره امنیت انتخابات گفت: نیروی انتظامی رکن فعالیت ایمن‌ساز در انتخابات است و امیدواریم در این انتخابات بتواند نقش خوبی را ایفا کند. چرا که انتخابات امری مهم، اساسی و مبارک برای کشور است.


وی در همین راستا افزود: حضور مردم شورآفرینی و ایجاد امنیت در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو امیدواریم نیروی انتظامی عملکرد مفید و سازنده داشته باشد.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات می‌تواند مسیر بازدارنده‌ای برای شیطنت‌ها باشد، افزود: وجود مردم پشتوانه کشور در انتخابات است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره آماده‌سازی شرایط لازم برای برگزاری انتخابات افزود: برآیند بحث‌هایی که در خارج از کشور درباره انتخابات می‌شود، برای ارزیابی صحنه انتخابات است که این موضوع هم می‌تواند برای شیطنت‌ها بازدارنده باشد و هم می‌تواند مسیر شیطنت‌ها را باز کند.


لاریجانی با تاکید بر اینکه انتخابات جایی است که ملت می‌تواند با تصمیم‌گیری خود این‌گونه شرها را کم کند، ادامه داد: انصافا خدمات نیروی انتظامی در سال‌های اخیر مثبت و مفید بوده است و ارزیابی‌ها نیز چنین نتیجه‌ای را نشان می‌دهد.


رئیس مجلس با اشاره به وضعیت ناپایدار منطقه افزود: امنیت پایدار ایران در این غوغا یک دستاورد مهم برای کشور است و نتیجه تلاش‌هایی است که برای برقراری امنیت در کشور صورت گرفته است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود وظیفه ذاتی نیروی انتظامی را برقراری امنیت در کشور عنوان کرد و گفت: این نهاد در بحران‌های پیچیده نقش مهمی را ایفا کرده است و می‌کند و در این زمینه اشراف اطلاعاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و نیروی انتظامی در برخورد با حرکت‌های تروریستی و مساله‌سازی‌های دیگر از ابتکارات بالا و رو به پیشرفتی برخوردار بوده است و ما امیدواریم این ویژگی و سرزندگی به عنوان عاملی برای پیشرفت در این سازمان باقی بماند.


لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به وضعیت معیشتی کارکنان نیروی انتظامی گفت: ما در مجلس تلاش کردیم منابعی را برای تامین نیازهای این نهاد در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم که البته کافی نبوده و در انتظار بهبود وضعیت اقتصادی هستیم.


رئیس مجلس با اشاره به اینکه نیروی انتظامی از اولویت‌های ما است، افزود: ما در حال عبور از گردنه‌ای هستیم و شرایط اقتصادی مناسبی وجود ندارد. تلاش‌هایی برای بهبود اوضاع در سال‌های گذشته انجام شده است و در سال 95 نیز از نظر رشد اقتصادی و منابع پشتیبان کشور تکانی خورد که تاکنون به درجه کفایت نرسیده، اما خوشبختانه رو به جلو بوده است و امیدواریم در سال جدید نیز شرایط بهتری پیدا کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه خوشبختانه در سال 95 مشکلی امنیتی در کشور ایجاد نشده است و نیروی انتظامی با معضل بزرگی مواجه نبوده، گفت: خوشبختانه کشور با طمأنینه از مسیر خود عبور کرد، اما در سال‌جاری قاچاق به عنوان یکی از اساسی‌ترین مسائل کشور که از تذکرات رهبری نیز بوده است، باید به شکل جدی پیگیری شود. دولت و مجلس نیز مجدانه پیگیر این مساله هستند و لایحه‌ای در همین راستا به مجلس ارائه شده است.


لاریجانی با اشاره به آمار ستاد مبارزه با قاچاق موادمخدر مبنی‌بر قاچاق 15میلیارد دلار کالا افزود: این میزان قاچاق به تولید ملی لطمه می‌زند. باید در نظر داشت مناطق مرزی در کل قاچاق سهم چندانی ندارند و مشخص شده است عمده میزان قاچاق از چه کانال‌هایی انجام می‌گیرد که تعداد آنها زیاد نبوده و باید شناسایی شوند که این کار مستلزم همکاری سه قوه است.


رئیس قوه‌مقننه با اشاره به اینکه افزایش اقتدار نیروی انتظامی و امنیتی کشور موجب افزایش میزان بازدارندگی از وقوع جرایم و تخلفات می‌شود، ادامه داد: اخبار صفحات حوادث رسانه‌ها بیانگر نوعی دریدگی در جامعه است و ما موظف افزایش میزان اقتدار به عنوان یک عامل بازدارنده هستیم که این امر نیازمند مطالعات دقیق و فراگیر است.


وی با اشاره به عدم توازن شهرنشینی در کشور گفت: 25درصد مردم کشور روستایی و مابقی در شهرها ساکن هستند که ترکیبی نامتوازن و نادرست است.


لاریجانی با تاکید بر اینکه این شکل از شهرنشینی درهم است، گفت: درگذشته ما محله‌محور بودیم و این خود عامل ایجاد امنیت بود، اما آن محله‌ها از حالت قدیمی خود خارج شدند و شهرنشینی جدید با آداب سنتی ما همگون و هماهنگ نشد.


وی در ادامه افزود: ما باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم که در برنامه ششم توسعه نیز به آن توجهات ویژه‌ای شده است.


لاریجانی در پایان سخنان خود از اقدامات پیشگیرانه و آمادگی شبانه‌روزی نیروهای انتظامی در برخورد با متخلفان تشکر و قدردانی کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی لاریجانی
ارسال نظر