صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان کازرون

رئیس سازمان بازرسی فارس: واحد کازرون در پیشگیری از وقوع جرم بیشترین همکاری را داشته است

رئیس سازمان بازرسی استان فارس با قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی کازرون گفت: در موضوع پیشگری از وقوع جرم واحد کازرون بیشترین تلاش و همکاری را داشته است.
کد خبر : 17354

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کاظم اکرمی در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان کازرون که با حضور مسئولان شهرستان، جمعی از قضات و اساتید دانشگاه در سالن اجتماعات واحد کازرون برگزار شد، با توجه به حجم بالای پرونده‎‌ها در سطح دادگستری اظهار کرد: باید در جامعه فرهنگ سازی شود و کارهای اساسی در راستای پیشگیری از وقوع جرم صورت پذیرد.


فرماندار کازرون نیز با قدردانی از همکاری و تلاش مدیریت دادگستری که موجب کاهش جرم در منطقه و ایجاد امنیت بیشتر در سطح شهرستان شده است، اظهار کرد: ارتباط نزدیکی بین اعضای شورای تأمین و مدیریت دادگستری وجود داشته است و امیدوارم این همدلی و هماهنگی تداوم داشته باشد تا بتوانیم موجب آرامش جامعه باشیم.


امام ‎جمعه کازرون هم با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم باید اولویت اول دستگاه قضایی باشد، اظهار کرد: پیشگیری از جرم از بروز خیلی اتفاقات ناگوار جلوگیری می‌‎کند و اگر پیشگیری صورت گیرد خیلی از جرائم انجام نمی‌‎شود.


حجت‎الاسلام محمد خرسند افزود: در حوزه قضایی علاوه بر رعایت عدالت و دقت باید در روند پرونده سرعت داده شود تا قصاص به سنوات طولانی منجر نشود چون که اگر قصاص به موقع انجام شود موجب اتفاقات و مشکلات ناگواری نمی‌‎شود.








خرسند: در حوزه قضایی علاوه بر رعایت عدالت و دقت باید در روند پرونده سرعت داده شود تا قصاص به سنوات طولانی منجر نشود چون که اگر قصاص به موقع انجام شود موجب اتفاقات و مشکلات ناگواری نمی‌‎شود

امام‎جمعه کازرون با توجه به اینکه خیلی از جرائم زاییده زمان بری پرونده‎‌ها و طولانی شدن قصاص است، گفت: در صورت امکان باید این زمان را کوتاه کرد تا شاکی به فکر باطل و تلافی کردن نباشد.


در پایان رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: بر اساس آمار موجود بیشترین جرایم ارتکابی در این استان به ترتیب در ارتباط با مواد مخدر، قتل، ضرب و جرح و سرقت است.


علی القاصی مهر در آئین معارفه رئیس دادگستری شهرستان کازرون اضافه کرد: رسیدگی و برخورد سریع با جرایمی که مردم از آن رنج می‌برند در دستور کار ویژه همکاران ما در مجموعه قضایی استان فارس قرار دارد.


وی افزود: ساز و کارهایی در مجموعه قضایی فارس ایجاد کرده‌ایم تا از زمان رسیدگی به پرونده‌های این گونه جرایم تا اجرای حکم از سوی قضات مربوطه، روند قضایی آن با دقت پیگیری و مدیریت شود.


القاصی مهر اظهار کرد: تلاش دست اندرکاران مجموعه قضایی استان فارس ایجاد امنیت در جامعه از طریق شتاب بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده‌های جرایم مختلف و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از این جرایم است.


وی گفت: در سال ۹۳ ورودی‌های پرونده‌ها به مجموعه قضایی استان فارس در برخی از جرایم بین سه تا چهار درصد و در بعضی از جرایم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.


در این آئین سید ابراهیم موسوی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان کازرون معرفی و از خدمات کاظم اکرمی رئیس پیشین این نهاد تقدیر شد.


دکتر سیاوش شریفی رئیس واحد کازرون گفت: واحد کازرون با دارا بودن رشته حقوق در انجام کارگاه‌ها و سمینارهای حقوقی در شهرستان همواره نقش چشمگیری داشته است و در این راستا همکاری‎های ارزنده‎ای با دادگستری شهرستان داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر