صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی به تحولات مثبت حوزه فرهنگ

محمود بصیری: هنرمند در دوره ممنوع‌الکاری به لحاظ روحی آسیب می‌بیند

محمود بصیری پس از سالها دوری از فعالیت در حوزه هنر و ممنوع الکاری در دولت های نهم و دهم، با بازی در «بنگاه تئاترال» نوشته علی نصیریان کاری از هادی مرزبان به صحنه تئاتر باز می‌گردد.
کد خبر : 173079

محمود بصیری که پس از سال‌ها دوری از صحنه تئاتر و ممنوع‌الکاری، با حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» اثر هادی مرزبان فعالیت خود را آغاز کرده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «هیچگاه فکر نمی‌کنم که خیلی می‌دانم و اطلاعات زیادی دارم بلکه برعکس همیشه به خود می‌گویم که اطلاعاتم کم است و چندان هم نمی‌دانم. این روزها که به عنوان بازیگر با هادی مرزبان همکاری دارم، از کسانی که تازه به حوزه هنر آمده‌اند خیلی چیزها یاد می‌گیرم. من آمده‌ام تا بیاموزم.»


وی ادامه داد: «با وجود این‌که سالهای سال فعالیتی نداشته‌ام اما همیشه به دنبال این بودم که وقتی با پیشنهادی روبه‌رو شدم چه‌کاری انجام دهم چراکه دوست نداشتم در زمان شروع دوباره، دستم خالی باشد.»



مردم عاشق «بنگاه تئاترال» خواهند شد


این هنرمند تئاتر در سخنانش اظهار کرد: «نمایش «بنگاه تئاترال» عنوان نمایش هادی مرزبان است که این روزها مشغول تمرین این اثر هستیم. من در خصوص این نمایش از استقبال مخاطبان مطمئن هستم و یقین دارم که مردم عاشق آن خواهند شد و به یکبار دیدن آن نیز قانع نمی‌شوند. من فکر می‌کنم مخاطبان به قدری از این نمایش لذت ببرند که حاضر باشند ده بار به تماشای آن بنشینند.»


وی درخصوص بازی در «دیوان تئاترال» بیان کرد: «دلیل حضورم در این اثر و همچنین علاقه‌ام برای بازی در نمایش «دیوان تئاترال» آن هم پس از سالها دوری از صحنه تئاتر، لذتی است که مردم از این نمایش خواهند برد. این اثر، نمایشی است که مردم را خوشحال خواهد کرد. برای من نقش اول داشتن مهم نیست بلکه امیدوار هستم که در ارائه کار خوب کمک‌کننده باشم.»


من هیچگاه برای پول کار نکرده‌ام


بصیری درباره وضعیت زندگی‌اش در زمان دوری از فعالیت‌های هنری تاکید کرد: «یک هنرمند در زمان ممنوع‌الکاری از نظر روحی بیش از مسائل مادی لطمه می‌خورد. من هیچگاه برای پول کار نکرده‌ام و همیشه برایم مهم بوده که چه کاری را انجام دهم. این‌که با حضور در یک اثر چه تصویری و چه نمایشی، چه تاثیری خواهم داشت برایم بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت داشته است. در زمانی که فعالیت هنری نداشتم همواره به این موضوع فکر می‌کردم که باید حواسم جمع باشد و از نظر اطلاعات و توانایی خود را تقویت کنم.»


وی درخصوص دوره کنارگذاشته شدنش از فعالیت گفت: «دوره محروم شدن از فعالیت من نیز بخاطر شباهتم به یکی از شخصیت‌های سیاسی بود و همین امر نیز من را فعالیت بازداشت.»


بصیری در پایان نیز درباره کارهای پیشنهادی که از این پس در آنها همکاری خواهد داشت عنوان کرد: «چندین متن به دستم رسیده است و این روزها مشغول مطالعه آنها هم هستم ولی تاکنون فقط به هادی مرزبان قول همکاری داده‌ام. در صورتی که از کارهای پیشنهادی خوشم آید فعالیتم را از سرخواهم گرفت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر