صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۹ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶

عضو کمیسیون قضایی مجلس: بالا بودن نرخ سود بانکی موجب فریز شدن منابع بانکی شده است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بالا بودن نرخ سود بانکی انتقاد کرد.
کد خبر : 173077

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علی بختیار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تشکر از تمامی مسئولان، اندیشمندان و علمایی که در مراسم تشییع آیت‌الله ابن‌الرضا حضور داشتند، گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی باید در جهت افزایش مشارکت سیاسی تلاش نموده و اخلاق اسلامی در انتخابات را رعایت کنند تا موجبات هجمه بیگانگان فراهم نشود.


نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" افزود: اجرای شعار سال به ایجاد کانون‌های تولید و کارآفرینی به هماهنگی تمام دستگاه‌ها نیاز دارد تا بتوان به اشتغال 700 هزار تا یک میلیونی دست یافت.


بختیار در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باید به جای به اجرا گذاشتن وثیقه کارآفرینان فرصتی را فراهم کرد تا کارگاه‌ها و کارخانجات به تولید خود ادامه دهند و سپس نسبت به بازپرداخت وام و تسهیلات اقدام شود.


وی یادآور شد: بالا بودن نرخ سود بانکی موجب فریز شدن منابع بانکی شده است و راهکار عملی برای سامان بخشیدن بحران بانکی جلوگیری از معاملات بین بانکی و انتقال دارایی‌های سمی به بیرون از ترازنامه است.


بختیار افزود: مصوبه مجلس درباره بخشودگی سود جرائم بانکی متأسفانه علیرغم تذکرات مکرر اجرا نمی‌شود.


وی در تذکری به وزیر نیرو ادامه داد: دستور فرمایید در راستای حقوق مشروع کشاورزان سند حقابه گلپایگان با لحاظ حقابه‌های زیست محیطی همانند تالاب شور، رودخانه اناربار گلپایگان هر چه سریعتر صادر شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مدیریت بهره‌برداری سد کوچری گلپایگان به بهره بردار مستقر در سد قدیم گلپایگان واگذار شود تا موجب جلوگیری از ایجاد ساختار جدید و جلوگیری از ایجاد هزینه‌های جدید شود.


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پایین بودن قیمت شیر و فشار شدید به دامداران و حتی عدم اجرای قیمت مصوب 1400 تومانی برای شیر موجب تعطیلی دامداری‌های کوچک و بزرگ گلپایگان شده است لذا یارانه شیر باید به دامداران پرداخت شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر