صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
با حکم رئیس‌جمهوری

4 عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شدند

چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری با پیشنهاد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و‌ حکم رئیس‌جمهوری منصوب شدند.
کد خبر : 17296

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، در اجرای ماده 3 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب 23 دی ماه 1382 مجلس شورای اسلامی و بنا به پیشنهاد مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری با حکم حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند.


این 4 عضو عبارتند از محمد علی نجفی، پیروز حناچی، ابراهیم بای‌سلامی، سید محمد بهشتی.
در حکم صادره از سوی رئیس جمهور برای این 4 عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری آمده است:


«توفیق شما و سایر اعضای محترم آن شورا را در انجام شایسته وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.»


در ماده 3 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب 23 دی ماه 1382 آمده است: شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری به ریاست رئیس جمهور یا‌ معاون اول رئیس جمهور و عضویت رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزرای ‌امور خارجه، مسکن و شهرسازی، راه و ترابری، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم،‌ تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی و آموزش و پرورش و رؤسای سازمان‌های‌ مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و حفاظت محیط‌ زیست و چهار نفر کارشناس خبره با پیشنهاد رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و‌ حکم رئیس جمهور تشکیل می‌گردد.


بر اساس ‌تبصره یک این قانون، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دبیر شورای عالی خواهد ‌بود و دبیرخانه شورای عالی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل می‌گردد.


همچنین ‌تبصره 2 این قانون تاکید کرده است: کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی،‌ شهرداری‌ها و کلیه دستگاه‌هایی که مشمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است در‌حدود وظایف قانونی خود، موظف به اجرای مصوبات این شورای عالی هستند.


طبق ‌ماده 4 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وظایف و اختیارات شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری به شرح زیر‌ است:


‌الف - تصویب سیاست‌ها، خط مشی‌ها و برنامه‌های کلان امور میراث فرهنگی و‌ گردشگری.


ب - جلب حمایت بخش‌های دولتی و غیردولتی و بخش تعاونی و خصوصی برای‌ تحقق اهداف بخش میراث فرهنگی و گردشگری.


ج - فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و افزایش سهم آن در امور ‌مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری.


‌د - کلیه وظایف قانونی که تا قبل از تصویب این قانون بر عهده شورای سازمان ‌میراث فرهنگی کشور و شورای عالی ایرانگردی و جهانگردی بوده است.


‌هـ - سایر وظایف و اختیارات تعیین شده برای شورای مذکور در این قانون.»


نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در نشست 8 اردیبهشت 94 ، نصرالله پژمانفر را به‌عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر